بهترین چیدمان برای اتاق نشیمن چیست؟

5:28 - 25 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۳۶۳
اگر تغییر جای مبلمان خانه ازجمله مواردی است که در دستور کار خوددارید، شاید راهنمایی‌های یکی از طراحان داخلی به نام «هیده زیکر» بتواند تا اندازه‌ای کمک‌کننده باشد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از روزیاتو، اگر تغییر جای مبلمان خانه ازجمله مواردی است که در دستور کار خوددارید، شاید راهنمایی‌های یکی از طراحان داخلی آمریکایی به نام «هیده زیکر» بتواند تااندازه‌ای کمک‌کننده باشد. طراح یادشده چند ترکیب کلی برای اتاق نشیمن ارائه داده که با دنبال نمودن ترفندهای آن می‌توانید بهترین استفاده را از فضای داخلی اتاق داشته باشید.

سنتی

1

در این ترکیب، تمامی مبلمان رو به روی شومینه و دورتادور یکدیگر قرار داده می‌شوند. به این صورت که مبل‌های دو و سه نفرِ در مقابل شومینه و مدل‌های تک نفرِ در کنار شومینه و رو به مبل‌های دیگر قرار داده می‌شوند. البته در این طرح دایره‌ای می‌توان به‌جای شومینه، تلویزیون را نقطه مرکزی چیدمان در نظر گرفت.

در این حالت، یک میز پیش‌دستی بزرگ نیز در مرکز قرار داده می‌شود تا تمامی صندلی‌ها به آن دسترسی داشته باشند.

معاصر

2

طرح معاصر نیز تااندازه‌ای شبیه چیدمان سنتی است با این تفاوت که برخی از عناصر آن حذف شدن یا تغییر کرده‌اند. در این مدل، دو مبل دو یا سه نفرِ رو به روی یکدیگر قرار داده می‌شوند و به‌جای مبلی که رو به شومینه قرار دارد، یک صندلی راحتی بدون پشتی قرار می‌گیرد. همچنین در این ترکیب، جای مبل‌های یک نفرِ را صندلی‌هایی با طرح‌های بزرگ و مشخص می‌گیرند.

این ترکیب، فضای اتاق را بزرگ‌تر و بازتر نشان می‌دهد و تقریبا مینیمالیستی محسوب می گردد. به ادعای طراح موردبحث، با این نوع چیدمان، خطوط مشخصی ایجاد می‌کنید که موجب زیبایی بیشتر فضا می‌شود.

همچنین لازم است یادآوری کنیم که استفاده از صندلی و مبلمان بدون پشتی و جمع‌وجور، به دلیل اشغال کمتر فضا، برای آپارتمان‌های کوچک گزینه‌های بسیار خوبی به شمار می‌روند.

امروزی

3

به‌جای چیدن مبل‌ها در اطراف شومینه یا تلویزیون، می‌توانید چهار صندلی را در اطراف یک میزگرد قرار دهید. این ترکیب برای بازی کردن یا هنگام نوشیدن چای با دوستان یا اعضای خانواده مناسب است. شاید احساس کنید این مدل کمی عجیب است اما مطمئن باشید که برای معاشرت و هم‌صحبتی‌های طولانی، یکی از بهترین گزینه‌هاست.

برای این ترکیب بهتر است مبلمان گرد و راحتی انتخاب کنید. البته این را نیز به یاد داشته باشید که چنین طرحی فقط برای گرد هم جمع شدن سه تا چهار نفر کافی است.

بافت‌دار

4

اگر از آن دسته افرادی هستید که چیدمان خانه خیلی زود دلتان را می‌زند، توصیه می‌کنیم از ترکیب بافت‌دار برای دکوراسیون اتاق‌های خود بهره بگیرید. برای این منظور به مبل‌هایی با طرح‌های متنوع نیاز دارید. به‌طور مثال، در مقابل یک مبل سه نفرِ، دو صندلی با طرح‌های بزرگ بگذارید. در کنار آن دو عدد مبل یک نفرِ و در مقابل آن‌ها یک کاناپه قرار دهید.

ازآنجاکه تمامی صندلی‌های موجود در این ترکیب باهم فرق دارند، تنوع بیشتری ایجاد می‌نمایند. در ضمن، باید در نظر داشته باشید که چیدمان آن‌ها  به‌گونه‌ای باشد که در مرکزشان یک مربع ایجاد گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *