رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیاست دستگاه قضایی حبس زدایی است

13:11 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۴۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
انجم گفت: سیاست دستگاه قضایی حبس زدایی و كاهش جمعیت زندان‌ها است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در بازدید از زندان این شهرستان اظهارکرد: سیاست دستگاه قضایی حبس زدایی و كاهش جمعیت زندان‌ها است.

وی افزود: زندان محلی برای شكنجه نیست بلكه محلی برای بازپروری افراد و برگشت آنها به آغوش جامعه است.

انجم اضافه کرد: همه بزرگان و مسولان كشور دغدغه كاهش جمعیت زندانها را دارند و و همگی می خواهند افراد حاضر در زندان با حرفه اموزی و آموزش های لازم به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگردند.

 این مقام قضائی تصریح کرد: قضات مجری قانون است و به قانون عمل می كنند تا جامعه ای سالم داشته باشیم .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت نیز گفت: به همكاران  قضایی توصیه شده است كه به جزو در جرائم امنیتی  و جرائمی كه زندانی شاكی خصوصی دارد حبس زدایی را مد نظر قرار دهند.

رستمی افزود: به مناسبت ماه محرم و شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله  الحسین (ع) 10 روز مرخصی به همه مددجویان به جز در  مواردی كه قانون اجازه نمی دهد  جهت شركت در هیات مذهبی و عزاداری اعطا شد.

 رستمی افزود : پرونده شخصیت زندانیان بایستی هرچه زودتر تكمیل شود و به مراجع قضایی ارسال کنند تا تعیین تكلیف شوند .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: مددجویان پس از آزادی از زندان با پیگیری مسئولان زندان خصوصا واحد مددكاری به مركز مراقبت بعد از خروج زندان جهت دریافت وام خوداشتغالی معرفی می شوند.

شایان ذکر است درپایان این دیدار کلیه قضات دادگستری و دادسرای شهرستان جیرفت به بررسی مشكلات زندانیان بصورت چهره به چهره پرداختند و دستورات لازم و مقتضی صادر کردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *