برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات برتر در حوزه قضایی استان کرمان

13:22 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۴۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
اسلامی از برگزاری نخستین دوره انتخاب مطبوعات برتر در حوزه قضائی استان کرمان با عنوان جشنواره "قلم و عدالت" خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمد باقر اسلامی معاون منابع انسانی دادگستری استان کرمان در اولین جلسه ستاد برگزاری جشنواره مطبوعات برتر دستگاه قضائی گفت : رسانه و اصحاب مطبوعات بازوی قوه قضائیه در پیشبرد اهداف این قوه در پیشگیری از وقوع جرم و آشنایی مردم با خدمات این  قوه و گسترش عدالت هستند.

وی بیان کرد: برگزاری نخستین دوره انتخاب مطبوعات برتر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ،خانه مطبوعات،بسیج رسانه و حمایت کانون وکلای رسمی دادگستری، کانون کارشناسان رسمی دادگستری، مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه، مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه و دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران برگزار می شود.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه  این جشنواره با رویکرد کاهش دعاوی و پیشگیری از وقوع جرم برگزار می شود، بیان کرد: منظور از قید مطبوعات کلیه رسانه هایی هستند که در قالب قانون مطبوعات فعالیت می کنند اعم از نشریات مکتوب (محلی _ سراسری ) و الکترونیک برخط(خبرگزاری _ پایگاه خبری) که دارای پروانه فعالیت از هیات نظارت بر مطبوعات بوده و اخبار خود را در چهار چوب ضوابط و شرایط ذکر شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: هر یک از مطبوعات برای حضور و شرکت، لازم است نسخ و مستندات خود در گروه های ذکر شده در دستورالعمل را به دبیرخانه ارسال کنند.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت :لازم است گروه روزنامه های محلی64شماره نشریه(اثر)،گروه هفته نامه ها و به بالا16 شماره نشریه (اثر)،گروه نمایندگی روزنامه سراسری 32 شماره نشریه (اثر)،گروه خبرگزاری ها و پایگاه های خبری80پرینت(اثر) ارسال کنند.

وی موضوعات جشنواره را به شرح ذیل اعلام کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه،پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی, نقش وکیل و کانون وکلای رسمی دادگستری در کاهش دعاوی، نقش کارشناس و کانون کارشناسان رسمی دادگستری در کاهش دعاوی،نقش وکیل و مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه در کاهش دعاوی،نقش کارشناس و مرکز امور کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه در کاهش دعاوی،نقش دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران در کاهش دعاوی.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *