سیدحسن خمینی: به فداکاری یكى از فرزندان ايران در راه نجات يك برادر افغان افتخار می کنم

17:36 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۴۷۴
جت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با صدور پیامی در اینستاگرام خود شهادت آتش نشان مهدی حاجی پور را تسلیت گفت.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با صدور پیامی در اینستاگرام خود شهادت آتش نشان مهدی حاجی پور را تسلیت گفت.

وی در اینستاگرام خود نوشت:

جان باختن يكى از آتش نشانان عزيزمان را به خانواده و همكاران ايشان تسليت عرض مى نمايم.
٠
چنانكه نوشته اند حادثه كه در هفته قبل رخ داده ، از اين قرار بوده كه پس از ریزش چاه در تونل مترو ، آتش نشان سه ایستگاه راهی محل مى شوند. مشخص مى شود كه کارگری افغانى داخل چاه گرفتار شده است. وقتى یکی از اتش نشانان به نام  مهدی حاجی پور 34 ساله داخل چاه مى شود دیواره بار دیگر ریزش می کند. او را خارج مى كنند ولى علی رغم تلاش پزشکان و امدادگران ، جان به جان آفرين تسليم مى كند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی بر اثر ریزش دیواره چاه ،کارگر افغان نیز جان مى بازد.

اين حادثه تلخ داراى جهتى انسانى و اخلاقى است. كمك به انسان ها رنگ و قوم و قبيله نمى شناسد. انسان به حكم قرآن داراى كرامت است و پاسداشت جان او نيز از همين ارزش سرچشمه مى گيرد. و در اين ميان كار آتش نشانان از اهميت خاصى برخوردار است. سالهاى قبل هم يكى از ايشان ماسك تنفسى خود را در ميان دود و آتش به كودكى داد و خود جان باخت تا به ما نشان دهد كه ارزش هايى فراتر از آنچه روزهاى خود را درگير آن كرده ايم ، هم وجود دارد. برادرمان مرحوم مهدى حاجى پور را از نزديك نمى شناختم ولى ناگزير از اداى احترام به او و به همه فرزندان غيور ايران در سازمان هاى آتش نشانى هستم.
٠
سال قبل فرزند يكى از مهاجرين افغان در كشور ما به قتل رسيد. آن روز به عنوان ايرانى احساس شرم كردم و امروز يكى از فرزندان ايران در راه نجات يك برادر افغان جان باخت و من به عنوان يك ايرانى احساس افتخار مى كنم.

سیدحسن خمینی: به فداکاری یكى از فرزندان ايران در راه نجات يك برادر افغان افتخار می کنم


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *