تحلیل دستیار ویژه رئیس مجلس از نشست لوزان/چرا نباید به نتایج این نشست امیدوار بود؟

14:43 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۴۸۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حسین امیرعبداللهیان در خصوص برگزاری نشست لوزان برای پایان بخشی به بحران سوریه توضیحاتی را ارائه داد.

تحلیل دستیار ویژه رئیس مجلس از نشست لوزان/چرا نباید به نتایج این نشست امیدوار بود؟

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل طی مصاحبه ای با بخش خبری ساعت 14 رسانه ملی، با اشاره به برگزاری نشست لوزان برای پایان بخشی به بحران سوریه اظهار کرد: گروهی از شرکت کنندگان در این نشست به دنبال استفاده از تروریستها برای تغییر نظام سوریه هستند و در مقابل گروهی از کشورهای شرکت کننده در نشست لوزان، همچون ایران، روسیه، عراق و تا حدودی مصر، به معنای واقعی کلمه به دنبال دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان بخشی به بحران سوریه هستند.

وی ادامه داد: تفاوت رویکرد شرکت کنندگان در نشست لوزان باعث شده است آنها چندان به نتیجه بخش بودن رایزنی ها و مذاکرات در این نشست امیدوار نباشند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اگر بازیگران اصلی در سوریه به راهکارهای سیاسی و تصمیم مردم سوریه اعتقاد واقعی داشته باشند، این گفتگوها می تواند مورد توجه قرار گیرد و نتیجه بخش باشد.

وی افزود: اما اگر برخی از طرف های شرکت کننده در نشست لوزان، کماکان بر طبل حمایت از تروریست ها و راه حل های نظامی بکوبند، هیچ نتیجه مشخصی از این گونه نشست ها عاید جامعه جهانی نمی شود.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه انتخاباتی آمریکایی ها پیرامون نشست های مرتبط با بحران سوریه گفت: آمریکایی ها در این روزهای پایانی منتهی به انتخابات ریاست جمهوری شان، تصمیمات شتابزده ای را در قبال بحران سوریه اتخاذ می کنند و آنها کماکان به صورت غیرواقع بینانه، هم می خواهند با تروریست ها همکاری کنند و هم راهکار سیاسی را مبنایی قرار دهند برای اهدافی که در عرصه میدانی تا کنون به آن دست نیافته اند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *