روایت کارگردان "علمدار" از دوران دفاع مقدس و "شهید صالحی"/بوی دفاع مقدس نباشد نفسم تنگ می‌شود

13:30 - 25 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۵۰۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
سالمی با اشاره به اینکه سریال تلویزیونی "علمدار" را با دغدغه امام حسین (ع)، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم جلوی دوربین برده است، از ذهنیت خود برای ساخت اثر بعدی اش در ژانر دفاع مقدس سخن گفت.
شهرزاد سالمی کارگردان سریال تلویزیونی "علمدار" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: ما همیشه علاقمند هستیم تا به گذشته خود و دوران دفاع مقدس که زمان جوانی‌مان در آن دوره سپری شد، باز گردیم.

وی ادامه داد: من همیشه حسرت لحظه‌های گذشته و زمانی که در دوره دفاع مقدس سپری شد را می خورم و دوست دارم به آن لحظه ها بازگردم.

کارگردان سریال تلویزیونی "علمدار" تصریح کرد: در لحظه هایی که حال و هوای 8 سال دفاع مقدس وجود دارد، به درستی نفس می کشم و تصور می کنم در لحظه هایی که این حال وهوا جاری نباشد، نفسمان به تنگ می آید.

وی اظهار کرد: به دلیل علاقه ای که به شهدا و 8 سال دفاع مقدس داریم، به محض اینکه بهانه ای برای پرداختن به امام حسین (ع) و شهدای عرصه دفاع از این مرز و بوم که هدفشان ادامه دادن مسیر اصلی امام سوم (ع) است پیدا می کنیم، حرکت خود را در زمینه ساخت آثار تصویری و نمایشی آغاز می کنیم.

سالمی در ادامه صحبت های خود توضیح داد: خمیره اصلی ما در آن دوران شکل گرفته البته ممکن است در عصرهای مختلف تغییراتی کرده باشد اما در نهایت یکسان باقی می ماند و هر کاری هم که انجام دهیم، باز به گذشته خود، باز می گردیم.

این کارگردان عرصه تلویزیون یادآور شد: به یاد دارم "شهید صالحی" فرمانده گردان ما در جریان دفاع مقدس، همیشه به این نکته اشاره می کرد که اگر شما بچه های حزب اللهی لحظه‌ای از ریل اصلی خارج شوید، با یک تلنگر به مسیر اصلی باز می گردید چراکه ریشه شما بر اساس ارادت به خاندان اهل بیت (ع) شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: بهانه اصلی ساخت سریال "علمدار" به امام حسین (ع)،  ماه محرم و شهدای مدافع حرم مربوط می شود.

کارگردان سریال تلویزیونی "علمدار" توضیح داد: در سریال  10 قسمتی "علمدار" لحظه‌هایی به شکل زنجیره‌ای به ماه محرم، شهدای مدافع حرم و دوران دفاع مقدس به شکل زنجیره‌ای می پردازیم.

وی تصریح کرد: برای پخش سریال "علمدار" از شبکه دو سیما در نیمه دوم ماه محرم با آقای جعفری جلوه در حال رایزنی هستیم تا در صورت امکان این سریال در کنداکتور پخش این شبکه تلویزیونی قرار بگیرد. 

سالمی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد و با توجه به اینکه هم اکنون دغدغه جنگ در ذهنم دوباره جریان گرفته، در تدارک هستم تا سریال بعدی ام را به لطف خداوند در ژانر دفاع مقدس بسازم.

گفتنی است، سریال تلویزیونی "علمدار" به کارگردانی شهرزاد سالمی و داریوش موحد با حضور هنرمندانی همچون فلور نظری، فرج الله گل سفیدی، میر طاهر مظلومی، عنایت بخشی، گلناز خالصی  و مرتضی اکبری ویژه ماه محرم جلوی دوربین رفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *