آزادی 7 هزار محکوم غیرعمد گیلانی در طول هفت سال

21:30 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۵۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کامران زاده گفت: از سال 87 تا پایان شهریور ماه سال جاری تعداد 7142 محکوم غیرعمد به همت خیرین خداجوی استانی گیلان از بند زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، حمید کامران‌زاده مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان گفت: از سال 87 تا پایان شهریور ماه سال جاری تعداد 7142 محکوم غیرعمد به همت خیرین خداجوی استانی گیلان از بند زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

وی مبلغ کل بدهی این افراد استخلاص یافته را 397 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با همیاری شکات خصوصی و اولیاءدم متقاضی دیات 70 درصد مجموع این بدهی که رقمی بالغ بر 279 میلیارد تومان می‌شود، از سوی طلبکاران گذشت شده است.

کامران زاده همکاری خانواده‌های زندانیان را یکی از مولفه‌های مهم در تسریع روند آزادی برشمرد و گفت: در کنار تلاش ستاددیه در اخذ گذشت رضایتمندانه از شاکیان و تمرکز در جمع‌آوری وجوه نقدی از سوی نیکوکاران رقمی بالغ بر 19 میلیارد تومان نیز آورده خود این مددجویان می‌باشد.

آزادی 305 زندانی جرائم غیر عمد در استان گیلان

مدیر نمایندگی  ستاد دیه گیلان با تشریح عملکرد این نهاد مردمی در نیمه نخست سال جاری گفت: در 6 ماه سال 95 با اتکا به منابع صد در صد مردمی تعداد 305 زندانی واجد شرایط ستاددیه در فرآیند آزادی‌ها قرار گرفته و با کمک‌های انساندوستانه خیرین از بند رهایی یافته‌اند.

کامران زاده مبلغ کل بدهی این تعداد محبوس آزاد شده را بیش از 145 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: قابل توجه است با همیاری مددکاران زندانهای این استان و برپایی جلسات متعدد از سوی کمیته صلح و سازش ستاددیه شاکیان پرونده‌ها که اولین خیران ما هم در راستای آزادی یک زندانی به شمار می‌روند با گذشت از 52 میلیارد ریال از مجموع حقوق حقه خودشان یاری‌گر این نهاد در آزادی هر چه زودتر این افراد بودند.

وی یاد آور شد: برای آزادی این 305 محکوم تحت حمایت ستاددیه 17 میلیارد ریال از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی و بیش از 26 میلیارد ریال نیز از طریق منابع استانی برای آزادی این مددجویان تامین شده است.

گفتنی است، هم‌اکنون 728 زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان گیلان تحمل حبس می‌کنند که تعداد 57 نفر آن‌ها بابت محکومیت مربوط به دیه ناشی از حوادث کارگاهی، تصادفات رانندگی و حوادث شبه عمد زندانی می‌باشند و 503 نفر به دلیل محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری، 114 به علت مهریه و 54 نفر هم بابت عدم توانایی در پرداخت نفقه در زندان حضور دارند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *