ماجرای اخراج یک معلول از استخری در تهران به علت نداشتن پا

7:45 - 28 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۹۶۲
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان کشور امکانات ورزشی در اختیار معلولان را نامناسب خواند و گفت: جامعه 3 میلیون نفری ورزشکاران معلول برای مسئولان به اندازه دو تیم استقلال و پرسپولیس ارزش ندارند.
علی همت محمود نژاد در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان به مناسبت هفته تربیت بدنی در رابطه با وضعیت ورزش ورزشکاران معلول گفت: بزرگترین فستیوال جهانی ورزش یعنی المپیک، معلولان را در بدنه خود راه نمی دهد و آنها باید در رقابت های پارالمپیک با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی افزود: نباید به گونه ای باشد که ورزشکاران به صورت مجزا در مسابقات المپیک و پارالمپیک به فعالیت بپردازند زیرا این تبعیض جهانی، منشاء بسیاری از تبعیض های دیگر در میان معلولان خواهد شد.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با انتقاد از وزیر ورزش تصریح کرد: متاسفانه وزیر ورزش و جوانان در زمان فعالیت خود در راس این وزارتخانه خود را در مقابل فعالان اجتماعی معلول قرار نداده تا انتظارات و خواسته های آنها را از زبان خودشان بشنود.

محمودنژاد با بیان اینکه " مسئولان ورزش برای 3 میلیون معلول به اندازه دو تیم سرخابی پایتخت ارزش قائل نیستند" خاطرنشان کرد: معلولان برای یافتن فضاهای ورزشی جهت انجام تمرینات حرفه ای و عمومی خود با مشکل زیادی مواجه بوده و این در حالی است که توجه به ورزش معلولان باید به عنوان بخشی از روند توانبخشی آنها مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه مسئولان ورزش کشور برای ورزش معلولان ایران با جمعیت 3 میلیون نفره به اندازه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز ارزش قائل نیستند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با اشاره به وضعیت معیشت ورزشکاران معلول اظهار کرد: متاسفانه نخبگان ورزش پس از کسب مقام در مسابقات جهانی و المپیک مورد توجه قرار نگرفته و اکنون شاهد هستیم که وضعیت کاری بسیاری از این قهرمانان مناسب نیست.

وی با تاکید بر نادیده گرفتن حقوق معلولان اذعان کرد: متاسفانه ریاست جمهوری درخواست معلولان در رابطه با انتصاب یک مشاور به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور معلولان را نادیده گرفته و در صورت ارسال درخواست نامه معلولان به حسن روحانی، این نامه تاکنون بی جواب مانده است.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با انتقاد از کمبود امکانات ورزشی معلولان تاکید کرد: چندی پیش شاهد بودیم که یکی از معلولانی که برای انجام فعالیت های ورزشی در آب راهی استخری در تهران شده بود، از استخر اخراج شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان این استخر، دلیل خود برای اخراج این فرد را نداشتن "پا" عنوان کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *