دبیر کل ناتو: جنگ در "افغانستان" به زودی پایان نخواهد یافت

4:26 - 09 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۰۴۳
دبیر کل ناتو با اشاره به دستاوردهای خوب نیروهای امنیتی افغانستان گفت: جنگ در افغانستان به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت.
دبیر کل ناتو: جنگ در  به گزارش سرویس بین الملل ینس استولتنبرگدبیر کل ناتو با اشاره با اوضاع نابسامان امنیتی در افغانستان گفت: هم اکنون افغانستان با تهدیدهای جدی گروه‌های تروریست مواجه است.
 
دبیر کل ناتو در ادامه افزود: نبردها در افغانستان به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت.
 
وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته اوضاع امنیتی در کشور با چالش بیشتری مواجه بوده، از یکسو گسترش ناامنی‌ها و فعالیت و نفوذ طالبان و داعش و از سوی دیگر اختلاف‌ها بین رهبران حکومت وحدت ملی فضا را تا حدی پیچیدتر کرده است.
 
استولتنبرگ خاطر نشان کرد: همه روزه وضعیت امنیتی در افغانستان رو به وخامت می‌رود و نیروهای امنیتی با چالش‌های گوناگونی از جمله حملات پی در پی تروریست‌های مواجه است.
 
دبیر کل ناتو گفت: نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با تروریستها دستاوردهای خوبی داشته و بارها حملات تهاجمی این گروه‌ها از جمله طالبان را دفع کردند، اما جنگ در افغانستان ادامه خواهد داشت و این نبرد به این زودی‌ها پایان نخواهند یافت.
 
همچنین دبیر کل ناتو بار دیگر بر حمایت کشورهای عضو ناتو با نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کرده و افزود: این سازمان در کنار این نیروها در امر مبارزه با تروریستها باقی خواهند ماند.
 
پیش از این مقام‌های ماموریت حمایت قاطع در افغانستان اعلام کرده بودند که در سال گذشته نیروهای آمریکایی 500 حمله هوایی علیه گروه‌های تروریست در افغانستان انجام دادند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *