حلب از فاجعه‌ ای بزرگی نجات یافت/جبهه‌های جنگ مملو از اجساد انغماسی‌ها+تصاویر

10:41 - 16 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۳۹۴
یک سرتیپ ارتش سوریه که در جبهه حلب حضور دارد جزئیات جدیدی از حملات اخیر تروریست‌های تکفیری به غرب این شهر و شکست این یورش سنگین با وجود شمار زیادی انغماسی و خودروی بمب‌گذاری به کار رفته در آن فاش کرد.
به نقل از تسنیم، یک سرتیپ ارتش سوریه با افشای جزئیات شکست دومین حمله گروه‌های تروریستی به محله‌های غربی حلب تاکید کرد با وجودی که گروه‌های تروریستی از تعداد زیادی انغماسی* و خودروی بمب‌گذاری شده در این مرحله  استفاده کرده بودند، اما ارتش و همپیمانان آن توانستند با دفع این یورش، تلفات زیادی به آنها وارد کنند.

این فرمانده میدانی که با خبرنگار تسنیم گفت‌وگو می‌کرد،اظهار داشت : در صورتی که گروه‌های تروریستی بر محله‌های حلب الجدیده و به ویژه محله‌های «الفرقان، المجامیع، الحمدانیه و الزهراء» مسلط می‌شدند، اولین پیامدش این بود که نیروی هوایی از نبردها کنار می‌رفت و در نتیجه جنگ به خیابان‌ها و ساختمان‌های مسکونی منتقل می‌شد و این همان هدفی بود که گروه‌های تروریستی دنبال می‌کردند تا بتوانند میان غیرنظامیان نفوذ کنند همان کاری که  پنج روز پیش در جریان مرحله نخست یورش خود در ضاحیه‌الاسد انجام دادند و جنگنده‌ها از ترس به خاطر افتادن جان غیرنظامیان نتوانستند تحرکات تروریست‌ها را هدف قرار دهند.

وی تاکید کرد: گروه‌های تروریستی به این دلیل جبهه غربی حلب را برای حملات خود انتخاب کردند که به مجتمع‌های مسکونی مملو از غیرنظامیان نزدیک  است و در نتیجه به زعم تروریست‌ها این مناطق تضمینی برای در امان ماندن از حملات هوایی روسیه و سوریه بود.

این افسر میدانی افزود: گروه‌های تروریستی تلاش کردند تا استراتژی مرحله دوم حملات خود را که از روز گذشته به محورهای غرب حلب آغاز شده، تغییر دهند، ویژگی این مرحله از تجاوزات تروریست‌ها تمرکز بر یک جبهه به جای چندین جبهه و مشارکت شمار بیشتری از تروریست‌های موسوم به انغماسی بود که همه آنها در آتش ارتش سوریه سوختند و نتوانستند به اهداف خود نزدیک شوند.

وی که به دلیل مسائل امنیتی ترجیح داد، نامش فاش نشود، گفت: مرحله نخست تجاوزات تروریست‌ها از سمت شمال شرقی محله جمعیه الزهراء و از غرب به سمت محله البحوث و از شرق به سمت محله ضاحیه الاسد و از جنوب به سمت تپه بازو شروع شد، ولی آنها در رسیدن به اهداف خود در مرحله نخست حملاتشان شکست خوردند و تنها توانستند شکاف کوچکی در ضاحیه الاسد ایجاد کنند و سبب شد حملاتشان را به مدت سه روز متوقف کنند تا قوای خود را پس از تلفات و خسارت‌های سنگین بازسازی کنند، آنها مرحله دوم تجاوزات خود را با نام ادعایی غزوه ابوعمر سراقب(منتسب به یکی از سرکردگان باند تروریستی جیش الفتح که سپتامبر گذشته در یک حمله هوایی به هلاکت رسید) آغاز کردند که در این مرحله به طور گسترده بر خودروهای بمب‌گذاری و تروریست‌های انغماسی و نیز استفاده از گلوله‌های حاوی گازهای سمی تکیه کردند.

سرتیپ ارتش سوریه تاکید کرد: مرحله دوم حملات تروریست‌ها از مرکز به سمت محله‌های حلب الجدیده و الفرقان که محله‌های مملو از جمعیت است، آغاز شد، آنها هدفشان این بود که با نفوذ به این مناطق، عرصه را بر ارتش سوریه میان قلعه باستانی و حلب الجدیده تنگ کنند که در این زمینه شکست خوردند و هیچ دستاوردی کسب نکردند.

وی افزود: مهمترین هدف حملات روز گذشته تکفیری‌ها، رسیدن به محله حلب الجدیده بود، آنها برای این کار از خودروی بمب‌گذاری شده حاوی گازهای سمی استفاده کردند، اما نیروهای ارتش سوریه با موشک ضد زره آن را پیش از رسیدن هدف منفجر کردند که این ناکامی سبب شد تا آنها مسیر حملات خود را به سمت محور پروژه 3 هزار دستگاه تغییر دهند و به این نقطه هم از طریق خودروی بمب‌گذاری شده حمله کنند، ولی در این زمینه هم شکست خوردند.

به گفته این منبع میدانی سوری، گروه‌های تروریستی در حال حاضر برای حمله به محله جمعیه الزواد در نزدیکی البحوث العلمیه در غرب حلب تلاش می‌کنند.

لحظاتی پیش نیز یک منبع میدانی دیگر در جبهه حلب به خبرنگار تسنیم در سوریه گفت نیروهای ارتش با ساماندهی قوای خود برای یک عملیات بزرگ در حلب آماده می‌شود که این عملیات به زودی آغاز خواهد شد.

به گفته این منبع، همه  امور در کنترل کامل ارتش است و اوضاع خوب و منسجم است و در اردوگاه تروریست‌ها اختلافاتی میان آنها با عبدالله المحیسنی از سرکردگان سعودی جبهه النصره به سبب شکست دومین حمله آنها رخ داده است.

انغماسی یگان ویژه انتحاری‌های گروه‌های تروریستی است، انغماسی تروریستی است که کمربند انفجاری و سلاح سبک به‌همراه دارد و تا آخرین گلوله می‌جنگد و پس از پایان رسیدن گلوله‌هایش خود را منفجر می‌کند، ولی انتحاری تروریستی است که فقط کمربند انفجاری دارد یا سوار بر یک خودروی بمب‌گذاری شده،‌ خود را به هدف می‌رساند و بدون درگیری با افراد مقابل خود را منفجر می‌کند، ولی انغماسی پیش از انفجار خود را درگیر می‌کند.

تصاویر زیر که از صفحات وابسته به گروه‌های تروریستی تکفیری گرفته شده به خوبی گویای شکست و ناکامی آنها در رسیدن به اهداف خود در غرب حلب هستند، ناامیدی و سرخوردگی و وحشت در چهره آنها موج می‌زند.


/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


نا شناس
|
-
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
0
همیشه حق پیروز است اگر هزار سال بگذرد. درود خدا بر حضرت مهدی (عج)
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
0
مرگ بر تکفیری ها
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *