ولایتمداری تنها راه تضمین کننده پیروزی ملت ایران در برابر دشمن است

20:50 - 27 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۵۸۲۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که ولایتمداری از جمله نکات برجسته در جریان عملیات آزادسازی سوسنگرد است، تأکید کرد: ولایتمداری تنها راه تضمین کننده پیروزی ملت ایران در برابر دشمن است.
ولایتمداری تنها راه تضمین کننده پیروزی ملت ایران در برابر دشمن است

به گزارش گروه سیاسی ، حجت ‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم دیروز در همایش گرامیداشت عملیات آزادسازی سوسنگرد که در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزارشد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین سرور سالارشهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان صیاد شیرازی، چمران و مرحوم قاسمی فرمانده اسبق لشکر 92 زرهی و مرحوم سرلشکر سلیمی به تشریح رهنمودها و انتظارات فرماندهی معظم کل قوا در ارتباط با موضوع دفاع مقدس اشاره و عدم فراموشی دفاع مقدس، رساندن پیام و فرهنگ آن دوران به نسل های آینده، الگو قراردادن و سرمشق گرفتن از جنگ تحمیلی و گنجینه دانستن آن دوران ارزشمند را از جمله انتظارات معظم له دانسته و تصریح کرد: نباید دفاع مقدس را تمام شده تلقی کرد بلکه باید با تجلیل از پیشکسوتان و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره های آن دوران ارزشمند از تحریف وقایع آن نیز جلوگیری نمود.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به دستاورد های دفاع مقدس اشاره و در این خصوص یادآورشد، تقویت اعتماد به نفس و روحیه خودباوری، رشد باورهای دینی، مدیریت دفاع مقدس با تکیه بر باورهای دینی و تقویت ارزش های اخلاقی و اسلامی، بالابردن وجهه انقلاب اسلامی در سطح جهانی و اثبات اصل نه شرقی و نه غربی در کنار صیانت از تمامیت ارضی کشور از جمله دستاورد های دفاع مقدس بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش با اشاره به عملیات آزاد سازی سوسنگرد و بیان این که این عملیات مهم و حساس از چند جهت قابل بررسی است، افزود: وحدت نیروهای مسلح و مردمی و همچنین ولایتمداری کارکنان غیور نیروهای مسلح از نکات برجسته در این عملیات بود.

حجت الاسلام آل هاشم با تأکید بر این نکته که قاطعیت امام راحل و تدابیر رهبر معظم انقلاب در آزادسازی سوسنگرد نقش اساسی داشت، خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین عللی که موجبات آزادسازی سوسنگرد را در سال اول دوران دفاع مقدس فراهم کرد، پیام صریح و قاطع امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "سوسنگرد بایدتا فردا آزاد شود" بوده است زیرا امام خمینی(ره) در دو مرحله به صورت قاطع اعلام کردند که باید حصر شکسته شود که یکی در رابطه با آبادان و دیگری در رابطه با سوسنگرد بود.

به گفته رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت، هماهنگی و هم افزایی بین نیروهای مسلح و نیروهای مردمی از جمله برکات عملیات آزاد سازی سوسنگرد بوده است.

آل هاشم سپس به تشریح نقش راهبردی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در طول دفاع مقدس پرداخت و در این خصوص، حضور معظم له در روزهای حساس جنگ تحمیلی، ساماندهی اولیه هسته های نیروهای مردمی و ستاد جنگ های نامنظم، تقویت معنویت و نقش آفرینی ایشان در عملیات های بزرگ را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان این که باید با برگزاری این همایش ها همواره یاد شهدا، جانبازان و حماسه بزرگ دفاع مقدس را زنده نگاه داریم، افزود: مرور سال های دفاع مقدس می تواند کشور را در بزنگاه های حساس از خطر دور نگاه دارد چراکه از جمله درس های دوران دفاع مقدس و عملیات هایی همچون آزادسازی سوسنگرد درس و لایتمداری، مقاومت و ایستادگی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در پایان با بیان این که ولایتمداری از جمله نکات برجسته و درس های دفاع مقدس است، تأکید کرد: ولایتمداری تنها راه تضمین کننده پیروزی ملت ایران در برابر دشمن است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *