آمریکایی ها در عملات نینوا نقش خاصی ندارند/حشدالشعبی در شرق موصل است

9:39 - 01 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۶۴۰۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نیروی هوایی آمریکا در بخش هایی در منطقه شرقی موصل مواضع تکفیری ها را بمباران می کند و در فرماندهی عملیات نقش خاصی ندارد و این فرماندهی بر عهده خود عراقی ها است.
سعدالله زارعی
سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به نبرد موصل، با بیان اینکه جنگ نینوا بسیار جدی و شدید است اظهار کرد: درگیری در موصل بسیار تنگاتنگ است و این نشان دهنده این است که هم نیروهایی که برنامه آزادسازی موصل را دارند مصم هستند کار تمام کنند و هم از طرف دیگر تکفیری های داعش به دلیل آنکه بر روی مرکزیت موصل در برنامه های خودشان حساب ویژه ای باز کرده بودند از این جهت دفاع گسترده و شدیدی را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه رود فرات موصل را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند و در مقطع کنونی، عمده درگیری ها در قسمت شرقی موصل در جریان است تاکید کرد: این درحالی است که نیروهای حشدالشعبی عراق در غرب موصل قرار دارند.

زارعی با اشاره به خبرپراکنی خبرگزاری وابسته به آل سعود العربیه که گفته بود "مردم موصل از ترس حشدالشعبی در حال فرار از شهر هستند" عنوان کرد: این خبر که العربیه آن را مطرح کرده به هیچ وجه قابل تایید نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان با بیان اینکه نقش آمریکایی ها در عملیات استان نینوا محوری نیست خاطرنشان کرد: نیروی هوایی آمریکا در بخش هایی در منطقه شرقی موصل مواضع تکفیری ها را بمباران می کند و در فرماندهی عملیات نقش خاصی ندارد و این فرماندهی بر عهده خود عراقی ها است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *