دیابت مهم‌ترین علت نابینایی و کم بینایی است

16:35 - 01 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۷۱۲۳
یک متخصص شبکیه چشم با اشاره به آمار 10 درصدی دیابت در کشور، گفت: دیابت، تروما و وارد شدن ضربه به سر موجب بروز اختلالات شبکیه می‌شود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از آنا، حسین اشرف در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران با بیان اینکه دیابت از عوامل بروز بیماری‌های شبکیه چشم است، اظهار کرد: دیابت از مهم‌ترین علل نابینایی و کاهش بینایی محسوب می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اختلالات شبکیه در سنین بالا رخ می‌دهد، افزود: با توجه به افزایش سالمندی در کشور موارد اختلالات شبکیه چشم نیز در حال افزایش است.

به گفته وی، تروما و ضربه به سر از دیگر عوامل بروز اختلالات در شبکیه چشم است.

این متخصص شبکیه چشم با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی باید به صورت مرتب تحت معاینات دوره‌ای چشم قرار بگیرند، یادآور شد: بیماران مبتلا به دیابت علاوه بر اینکه مراجعه به متخصص داخلی و غدد باید معاینات دوره‌ای چشم پزشکی را نیز انجام دهند به طوریکه بعد از سن بلوغ، حداقل سالی یکبار برای معاینه چشم مراجعه کنند.

اشرف در بخش دیگری از سخنانش درباره برگزاری بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، عنوان کرد: در این کنگره آخرین دستاوردهای علمی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های چشمی از جمله شبکیه مورد بحث و بررسی چشم پزشکان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

مسئول برنامه شبکیه در کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران از حضور ۷ مهمان خارجی از اروپا و آمریکا در کنگره خبر داد و گفت: این افراد از اساتید و محققان برجسته در زمینه شبکیه هستند که قرار است در کنگره سخنرانی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران در روزهای ۲۲ تا ۲۵ آذر در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *