حرکت روبه جلوی کشور در تولید آنتی‌بادی‌‌ها و مواد بیولوژیکی مولکولی

9:17 - 02 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۷۳۳۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
یکی از شرکت‌های فعال در حوزه زیست‌فناوری کشورمان توانسته است با تولید آنتی‌بادی‌ها، آنزیم‌ها و فرآورده‌های بیولوژیکی مولکولی ضمن تامین نیاز کشور به این محصولات فناور، محصولات فناورانه خود را به دیگر کشورها عرضه کند.
به گزارش گروه جامعه ، علیرضا عزیزی مدیرعامل شرکت سیناکلون، گسترش روز افزون زیست‌فناوری و رفع نیاز کشور به فرآورده‌های دارویی این حوزه را زمینه شکل‌گیری این شرکت دانست و گفت: شرکت سیناژن به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در عرصه تولید و عرضه مواد بیولوژیکی مولکولی، این شرکت را برای تامین نیاز کشور و صادرات خارجی به محصولات و فرآورده‌های بیوتکنولوژی مانند آنتی‌بادی‌ها راه‌اندازی کرد.

این فعال فناور، تهیه محصولات بیولوژی مولکولی را عمده فعالیت این شرکت عنوان کرد و افزود: با توجه به ضرورت  تامین سریع و مطمئن مواد و محصولات  زیست‌فناوری این شرکت محصولاتی چون آنزیم Taq DNA Polymerase، آنزیم‌های محدود الاثر، کیــــت هایکلونینگ، سنتز cDNA، را تولید کند.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های سیناکلون می‌توان به استخراج و خالص سازی اسید نوکلئیک، تولید مواد شیمیایی، فیلترهای آزمایشگاهی و صنعتی...و نیز ارائه خدمات تخصصی مرتبط نظیر سنتز پرایمر، تعیین توالی، آنالیز پروتئین برای سیناژن و دیگر شرکت‌های شناخته شده بین‌المللی اشاره کرد.

عزیزی با اشاره به کیت های استخراج DNA و RNA، به عنوان تولیدات این شرکت در حوزه آزمایشگاهی گفت: علاوه بر برخی دیگر از تجهیزات زیست فناوری مانند مواد و بافرهای مورد استفاده در PCR ، آزمایشگاه سنتز پرایمر خدمات آزمایشگاهی را در زمینه های سنتز پرایمر ارائه می‌کند.


 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *