فراوانی عرضه قیمت پرتقال را کاهش داد/ نارنگی گران شد

14:07 - 09 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۰۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت: باتوجه به سرمای اخیر و یخ زدن میوه‌های در مازندران در چند روز اخیر عرضه زیاد پرتقال در بازار قیمت این میوه را بیش از هزار تومان کاهش داده است.
فراوانی عرضه قیمت پرتقال را کاهش داد/ نارنگی گران شدحسین مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص وضعیت بازار میوه با توجه به سرمازدگی اخیر درختان میوه در شمال کشور گفت: باغداران به دلیل سرمازدگی و ترس از بروز سرمای دیگر محصولات خود را برداشت و کرده و عرضه بیش از حد پرتقال به بازار دلیل کاهش بیش از هزار تومان این میوه بوده است.

وی قیمت هرکیلو پرتقال را در حال حاضر بین هزار تا هزار و 800 اعلام کرد و گفت: هرکیلو پرتقال که قبل از یخ زدگی و برودت هوا بین 2 هزار تا 3 هزار تومان قیمت داشت با کاهش بیش از هزار تومان همراه شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار قیمت هرکیلو نارنگی را بین 3 هزار تومان تا 3 هزار و 500 تومان اعلام کرد و در خصوص گرانی این محصول در چند روز اخیر اظهار کرد: افزایش قیمت نارنگی به سرمازدگی اخیر مربوط نیست و آسیب کمی به نارنگی‌های روی درخت رسیده است و هرسال در این ماه شاهد افزایش قیمت نسبی این محصول بوده‌ایم.

مهاجران با اشاره به خسارت وارد شده به درختان کیوی خاطرنشان کرد: مردم استقبال خوبی از خرید کیوی در بازار نمی‌کنند و قیمت این محصول تغییر چندانی در بازار نکرده و هرکیلو بین هزار تومان تا 2 هزار تومان فروخته می‌شود.

وی در ادامه به ثبات قیمت دیگر میوه‌های بازار اشاره کرد و افزود: هرکیلو انار سردخانه‌ای بین 5 هزار تومان تا 5 هزار و 500 تومان، و برخی از انارهای موجود در بازار تا کیلویی هزار تومان هم فروخته می‌شود، قیمت هرکیلو سیب قرمز بین هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان و سیب سفید بین 2 هزار تومان تا 4 هزار تومان در میادین تره‌بار عرضه می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *