سکوت مسئولان از تغییر کاربری زمین های کشاورزی

14:54 - 30 تير 1393
کد خبر: ۱۳۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان؛ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای گرگان ازسکوت برخی دستگاه های متولی دربرابر تغییر کاربری زمین های کشاورزی انتقاد کرد.

 ؛ معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای گرگان ازسکوت برخی دستگاه های متولی دربرابر تغییر کاربری زمین های کشاورزی انتقاد کرد.

به گزارش گروه حقوقی قضایی ؛ حجت الاسلام سید مصطفی حقی گفت: دستگاه قضایی به رغم کم کاری برخی مسئولان ، تلاش می کند با صدور دستورات قضایی و حضور نماینده مراجع قضایی در کنار ماموران جهاد کشاورزی برای قلع و قمع بنا و ساخت و سازهای غیرقانونی در زمین های کشاورزی،موانع جدی در برابر سود جویان و تخریب کنندگان اراضی قرار دهد.

وی افزود: سرعت عمل در برخورد و توقف عملیات در مراحل ابتدایی ، تبعات اجتماعی و هزینه های برخورد با متخلفان را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر تبعات منفی و زیانبار ساخت و سازهای غیر مجاز بر بخش های اقتصادی و اجتماعی جامعه، خواستار همفکری و همسویی بیشتر مسئولان در این زمینه شد.

معاون دادستان با بیان این که نابودی زمین های کشاوری مناطق شمالی کشور در ابعاد وسیع ، نگران کننده است، گفت: این تغییر کاربری ها سبب از بین رفتن کشاورزی و چرخه اقتصادی که زندگی بسیاری از مردم به آن وابسته است، خواهد شد.

وی، مهاجرت، گسترش بیکاری و فقر و وابستگی اقتصادی و سیاسی کشور به بیگانگان برای تامین مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از دیگر تبعات منفی،تغییر کاربری زمین های کشاورزی، برشمرد.

حقی، منابع طبیعی را ثروت ملی خواند و گفت : مسئولیت حفظ این ثروت ملی بر عهده تک تک افراد جامعه است.

این مقام قضایی، حاکمیت روح سود جویی و خودخواهی برخی از افراد را سبب نابودی منابع طبیعی خواند و افزود: باید با کارهای بنیادین ، اصلاح نگرش های فرهنگی و ارزشی و آموزش به آحاد مردم ، به ویژه کودکان و نوجوانان با این پدیده ی شوم مبارزه کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *