کارگروه ویژه: مستندات خودروسازان و شورای رقابت برای گرانی خودرو غیرواقعی است

15:09 - 30 تير 1393
کد خبر: ۱۳۳۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رئیس کارگروه ویژه بررسی دلایل گرانی خودرو در مجلس گفت: هدف از تشکیل کارگروه، بررسی مستندات شورای رقابت و خودروسازان است تا میزان تطبیق آن با واقعیت مشخص شود.

: رئیس کارگروه ویژه بررسی دلایل گرانی خودرو در مجلس گفت: هدف از تشکیل کارگروه، بررسی مستندات شورای رقابت و خودروسازان است تا میزان تطبیق آن با واقعیت مشخص شود.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی میزان از تشکیل کارگروه ویژه بررسی دلایل گرانی خودرو پس از جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با رئیس شورای رقابت خبر داد و گفت: بنده، آقای فولادگر نماینده مردم اصفهان و آقای علی‌لو نماینده مردم شبستر اعضای این کارگروه هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس سپس دلیل تشکیل این کارگروه را توضیح داد: می‌خواهیم ببینیم اطلاعاتی که صنایع خودروسازی برای تعیین قیمت خودرو ارائه داده است با واقعیت همخوانی دارد یا نه. البته به اعتقاد اعضای کارگروه این اطلاعات واقعی نیستند. وی تاکید کرد: باید صحت قیمت‌های اعلامی ازسوی قطعه‌سازها بررسی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: می‌گویند خودروسازی در سال گذشته 900میلیارد تومان سود داشته است، اما این رقم با سایر اظهارنظرها هماهنگ نیست.

به اعتقاد قاضی‌پور، اطلاعات نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد خودروسازان بسیار شفاف‌تر از اطلاعات مرکز ملی رقابت است و این شورا به استناد اطلاعات نادرست اقدام به تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ظهر چهارشنبه اول مرداد اولین جلسه کارگروه ویژه بررسی دلایل گرانی خودرو برگزار می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *