آیا عفونت های ادراری موجب ناباروری می شود؟

2:04 - 10 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۱۰۲
رییس مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری دانشگاه شهیدبهشتی ضمن برشمردن علایم ابتلا به عفونت های ادراری، به تشریح ارتباط این عفونت و ناباروری پرداخت.
به گزارش گروه فضای مجازی ، سید جلیل حسینی در گفتگو با خبرگزاری سلامت اظهار داشت: عفونت ادرار به دلیل این که در سیستم مثانه، هالب و کلیه است در مجرا وجود ندارد، اما اگر این عفونت به داخل بافت زایا (بیضه) برود و موجب التهاب و ورم بافت شود موجب کاهش نطفه خواهد شد.

وی با اشاره به این که عفونت ادراری را باید از بحث ناباروری جدا کرد، ادامه داد: البته در سنین بالا بزرگ شدن پروستات می تواند موجب ایجاد عفونت ادراری شود.

جراح کلیه و مجاری ادرار تصریح کرد: تکرر، سوزش، دردهای شدید هنگام تخلیه ادرار و درد زیر شکم از مهم ترین علائم عفونت های ادراری به شمار می رود.

وی همچنین افزود: عمده عفونت های ادراری عفونت های مثانه است که اگر به کلیه ها بزند تب و لرز، تهوع، استفراغ و دردهای شدید کلیوی را هم می تواند داشته باشد که به آن عفونت کلیوی گفته می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متذکر شد: تا زمانی که عفونت در مثانه باشد درمان های بسیار ساده ای دارد، درمان های آن تجوی آنتی بیوتیک های ۳ روزه است؛ حال آن که درمان های عفونت کلیوی تجویز آنتی بیوتیک به مدت یک هفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *