سه میلیون نفر در صف انتظار وام ازدواج/ بانک‌ها تسهیلات لازم برای پرداخت وام ندارند

10:18 - 31 تير 1393
کد خبر: ۱۳۵۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بانک های عامل توان پرداخت منابع به جوانان متقاضی وام ازدواج را ندارند،گفت:با توجه به اینکه 1 و نیم میلیون نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند و یک و نیم میلیون نفر دیگر به جمعیت در انتظار اضافه خواهد شد ناچار به برداشت از صندوق توسعه ملی هستیم.

: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بانک‌های عامل توان پرداخت منابع به جوانان متقاضی وام ازدواج را ندارند، گفت: با توجه به اینکه یک و نیم میلیون نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند و یک و نیم میلیون نفر دیگر به جمعیت در انتظار اضافه خواهد شد ناچار به برداشت از صندوق توسعه ملی هستیم.

سید سعید زمانیان دهکردی گفت: هدف از تشکیل صندوق توسعه ملی سرمایه گذاری در زیر ساخت‌های اقتصادی کشور است بنابراین این تعریف با بحث ازدواج همخوانی ندارد.

نماینده شهرکرد در مجلس افزود: با توجه به اینکه یک و نیم میلیون نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند و یک و نیم میلیون نفر دیگر به جمعیت در انتظار اضافه خواهد شد ناچار به برداشت از صندوق توسعه ملی هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه همه مسئولان کشور بر ازدواج جوانان تاکید دارند، اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست و بانک‌های عامل توان پرداخت منابع به جوانان متقاضی وام ازدواج را ندارند.

وی گفت: با توجه به اینکه مشکلات سد راه پرداخت وام ازدواج باعث از هم پاشیدن شالوده زندگی جوانان می‌شود، در حال حاضر بهترین راهکار این است که اجازه داده شود در یک فرصت زمانی مشخص دولت منابعی را به عنوان قرض از صندوق توسعه ملی برداشت و در قالب وام ازدواج به جوانان پرداخت کند.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: دولت باید در زمان مشخص و بهبود وضعیت اقتصادی منابع برداشت شده را به صندوق توسعه ملی بازگرداند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *