رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حرکت لاک پشتی دولت درحوزه مسکن/ اجرای برنامه‌های مسکن در دست‌انداز تحریم‌ها

10:47 - 31 تير 1393
کد خبر: ۱۳۵۷
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس انجمن مفاخر معماری ایران با انتقاد از حرکت لاک پشتی دولت در حوزه مسکن گفت: بدون شک شرایط کلان سیاسی و مسائل مرتبط با آن نظیر تحریم بر بازارهای مختلفی و از جمله بازار مسکن تاثیر مستقیمی دارد و همین امر می‌تواند اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف را در دست‌انداز بیاندازد.

: رئیس انجمن مفاخر معماری ایران با انتقاد از حرکت لاک پشتی دولت در حوزه مسکن گفت: بدون شک شرایط کلان سیاسی و مسائل مرتبط با آن نظیر تحریم بر بازارهای مختلفی و از جمله بازار مسکن تاثیر مستقیمی دارد و همین امر می‌تواند اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف را در دست‌انداز بیاندازد.

سیدعلیرضا قهاری، رئیس انجمن مفاخر معماری ایران بر این باور است که برای ارزیابی عملکرد آخوندی باید نیم نگاهی به شرایط کلان اقتصادی و سیاسی کشور داشت. 

این کارشناس مسکن عملکرد وزیر راه و شهرسازی را از بعد مدیریتی متوسط اعلام کرد و گفت: عباس آخوندی جزو وزرای بسیار خوب در حوزه مسکن پس از انقلاب است اما اقدام دولت یازدهم درحوزه مسکن لاک پشتی بوده است و انتظار این بود که در اجرای برنامه‌ها سریعتر حرکت می‌شد. 

رئیس انجمن مفاخر معماری ایران و عضو انجمن انبوه سازان استان تهران در همین حال عدم برخورد تبلیغی وزیر راه‌وشهرسازی باحوزه مسکن را از جمله نقاط قوت او دانست و افزود: متاسفانه در دولت‌های قبلی مدام درباره بازارمسکن تبلیغ می‌شد و وعده‌های مختلف و غیرممکنی از سوی مسوولان صورت می‌گرفت که همین رویکردها باعث میشد که جو روانی ناشی از این تبلیغات بازار مسکن را به محاق رکود و گرانی مسکن ببرد.
 
این کارشناس مسکن ادامه داد: در دولت یازدهم دقیقا خلاف دولت نهم و دهم برخوردها کاملا منطقی و به دور از وعده‌های تبلیغی است. 

به گفته قهاری، ایجاد یک جو روانی سالم برای بازار مسکن باعث می‌شود که این بازار دچار تنش نشود و سپس تصمیم گیری درباره آن و اجرای سیاست های مد نظر قطعا راحت‌تر است.
رئیس انجمن مفاخر معماری ایران افزود: بهتر است دولت برای اجرایی کردن سیاست‌های مدنظرش سرعت عمل بیشتری داشته باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *