سکوت کشورهای اسلامی درباره غزه افتضاح سیاسی-انسانی به بار می‌آورد/ انتقاد از بی‌توجهی سران عرب به مسئله فلسطین

11:11 - 31 تير 1393
کد خبر: ۱۳۶۵
خبرگزاری میزان: یک فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه بی توجهی سران کشورهای مسلمان عربی به غزه باعث تشدید اقدامات وحشیانه اسرائیل شده است، گفت: مسئله فلسطین باید همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند باید مسئله اول جهان اسلام، خاورمیانه و خصوصا جهان عرب قرار گیرد.

: یک فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه بی توجهی سران کشورهای اسلامی به غزه باعث تشدید اقدامات وحشیانه اسرائیل شده است، گفت: مسئله فلسطین باید همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند باید مسئله اول جهان اسلام، خاورمیانه و خصوصا جهان عرب قرار گیرد.

حسن غفوری‌فرد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع حقوق بشر در رابطه با فجایع غزه، اظهار کرد: این سکوت مرگباری که بین کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم بی دفاع غزه حکم‌فرماست،به یک افتضاح سیاسی و انسانی برای حامیان رژیم صهیونیستی مبدل خواهد شد.

رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به هر حال رژیم صهیونیستی در طی مدت یورش خود به غزه وحشیانه‌ترین حرکات را انجام داد و تعدادی انسان بی‌گناه و بی‌پناه به این شکل به صورت شدید از همه‌ی امکانات اولیه‌ی زندگی محروم شده‌اند، ولی داعیه‌داران حقوق بشر هم‌چنان ساکت، بلکه متاسفانه گاها حامی این حرکت توحش‌گرانه بودند.

وی افزود: مسئله فلسطین باید همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند باید مسئله اول جهان اسلام، خاورمیانه و خصوصا جهان عرب قرار گیرد. البته این اتفاقات اخیر در منطقه خاورمیانه همانند مسئله سوریه و بحران عراق به نظر بنده حاکی از که اتحادی غیررسمی، اما جدی بین آمریکا و اسرائیل و برخی از شیوخ عرب دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خاطر نشان کرد: وقتی مقامات رژیم صهیونیستی متوجه می‌شوند که کشورهای اسلامی نسبت به این جنایات بی‌توجه هستند و حتی دیدارهای مخفیانه‌ای با مقامات این رژیم دارند، طبیعتا محکم‌تر و جدی‌تر اقدامات وحشیانه خود را انجام می‌دهند.

دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در طول این سال‌ها از حیث فکری، معنوی و بین‌المللی حامی مردم مظلوم و ازاده جهان بویژه مردم بیگناه فلسطین بوده و پشتیبانی‌های لازم را در این خصوص از جهت کمک های مالی و اقدامات مورد نیاز انجام داده است.

غفوری فرد در پایان با اشاره به درپیش بودن روز قدس، خاطر نشان کرد: لازم است هر مسلمانی در هر جای عالم به هر شکلی می‌تواند در روز جهانی قدس فریاد بلند کند و سکوت دولتمردان آن کشور را تایید نکند، همین موجب می‌شود مساله حل و فصل شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *