قانون هدفمندی یارانه ها نیاز به بازنگری دارد

0:05 - 11 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۲۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حجت الاسلام آزادیخواه گفت: اگر قانون هدفمندی یارانه ها بخواهد به درستی اجرا شود، طبیعتا دولت باید قشر ضعیف و کم درآمد جامعه را حمایت کند و این یکی از اساسی ترین قواعد جمهوری اسلامی است که این حمایت می تواند در قالب یارانه باشد.
قانون هدفمندی یارانه ها نیاز به بازنگری دارد
به گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها می تواند سندی باشد که آینده اقتصادی کشور را مهندسی کند، اظهار داشت: این قانون لایحه های مختلفی دارد از جمله مالیات، صنعت و یا کشاورزی که عمده مشکلات مردم نیز در همین حوزه ها است.

وی با یادآوری این موضوع که هدفمندی بخشی از قانون اصلی است، گفت: به جای اجرایی کردن و ساختار سازی قانون یارانه ها در کشور، فقط پرداخت یارانه ها را داریم که این ضربه خطرناکی به بدنه کشور است. هدفمندی
یارانه ها باید نقش دریافت ها و پرداخت ها در هر حوزه توسط دولت را مشخص کند.

نماینده مردم ملایر بیان داشت: اگر اتفاقات و قوانین به درستی تصویب و اجرا شود، مردم از آن استفاده خواهند کرد. عمده اتفاقی که باید بیافتد، بازتعریف این قانون است.

وی تصریح داشت: اگر قانون هدفمندی یارانه ها بخواهد به درستی اجرا شود، طبیعتا دولت باید قشر ضعیف و کم درآمد جامعه را حمایت کند و این یکی از اساسی ترین قواعد جمهوری اسلامی است که این حمایت می تواند در قالب یارانه باشد. از طرفی، بجای حمایت از اقشاری که نیاز به یارانه ندارند، مالیات اخذ کند. این ما را به عدالت اجتماعی نزدیک می کند. بنابراین قانون هدفمندی یارانه ها نیاز به بازنگری دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *