چالش بی آبی و آلودگی هوا از چالش های اقتصادی کمتر نیست

2:35 - 11 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۲۶۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
علی محمد شاعری گفت: برای مردم مهمترین اولویت آلودگی هوا است. اگر الان یک پرسش نامه داشته باشیم، مردم اظهار می کنند که می خواهند هوای سالم داشته باشند و این موضوع مهمترین اولویت مردم است. بنابراین چالش بی آبی و آلودگی هوا از چالش های اقتصادی کمتر نیست.
چالش بی آبی و آلودگی هوا از چالش های اقتصادی کمتر نیست
به گزارش گروه سیاسی ، علی محمد شاعری نماینده مجلس با بیان اینکه مهمترین چالش پیش روی کشورمان در کلان شهرها، آلودگی هوا است، گفت: هوا مهمترین عنصر حیاتی برای انسان است که بدون آن بیشتر از چند ثانیه دوام نمی آوریم. بنابراین مهمترین تهدید در عصر حاضر آلودگی هوا است.

وی ادامه داد: برای مردم نیز مهمترین اولویت آلودگی هوا است. اگر الان یک پرسش نامه داشته باشیم، مردم اظهار می کنند که می خواهند هوای سالم داشته باشند و این موضوع مهمترین اولویت مردم است. بنابراین چالش بی آبی و آلودگی هوا از چالش های اقتصادی کمتر نیست. 

وی با اشاره به رشد زیرساخت های صنعتی در تهران بیان داشت: با رشد صنعتی، جمعیت تهران نیز افزایش پیدا کرد که امروز با توسعه نامتوازن شهری روبرو هستیم. بر اساس مطالعات مشخص شده است 80 درصد آلودگی هوای شهر تهران وسایل نقلیه موتوری هستند یعنی 4 الی 5 میلیون اتومبیل و 1/5 الی 2 میلیون موتورسیکلت. 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یک موتور سیکلت چهار برابر خودرو آلودگی ایجاد می کند. حدود 300 الی 400 هزار خودروی فرسوده کاربراتی داریم که در سطح تهران در حال تردد هستند. یک خودروی فرسوده 20 الی 25 ساله به اندازه 25 تا 30 برابر خودروی جدید یورو 4 آلودگی در سطح تهران ایجاد می کند.

وی درباره عامل دیگر آلودگی هوا عنوان داشت: صنایع آلاینده دومین عامل آلودگی هستند. در تهران حدودا 150 آلاینده داریم.در اصفهان مجموعا حدود هزار واحد صنعتی آلوده داریم. هشتاد درصد واحدهای صنعتی ایران در ده کلان شهر است که بر اساس تصمیمات انجام شده است. سومین عامل نیز مصارف خانگی است که سهم 40 درصدی دارد مانند نفت و گاز. البته نباید سهم فرودگاه مهرآباد را هم فراموش کرد. 

شاعری ابراز داشت: آنچه که گفته شد نشان می دهد علت آلودگی مشخص است و امروز باید توسط مردم و مسئولین اقدامات لازمی انجام شود.  


برچسب ها: آلودگی هوا شاعری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *