بسیاری از سران داعش از موصل گریخته اند

5:05 - 11 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۲۷۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرزان شهیدی گفت: طبق گزارش هایی که قبلاً هم منتشر شده بود، بسیاری از سران داعش قبل از شروع عملیات یا در مراحل اولیه عملیات از موصل گریخته بودند؛ بخشی به ترکیه رفتند و بخشی دیگر به سوریه رفتند. برای افرادی باقی مانده داعش نیز، کار بسیار دشوار است و شانس زیادی نخواهد داشت.
بسیاری از سران داعش از موصل گریخته اند
به گزارش گروه سیاسی ، فرزان شهیدی با بیان اینکه حلقه محاصره شهر بزرگ موصل در حال تکمیل است، گفت: تنها معابر جزئی مانده است که در سمت غرب، نیروهای حشد الشعبی دارند روی آن کار می کنند تا آن را کامل ببندند. پس از این شهر موصل به طول کامل در محاصر در خواهد ماند و هیچ راهی برای نیروهای داعشی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: طبق گزارش هایی که قبلاً هم منتشر شده بود، بسیاری از سران داعش قبل از شروع عملیات یا در مراحل اولیه عملیات از موصل گریخته بودند؛ بخشی به ترکیه رفتند و بخشی دیگر به سوریه رفتند. برای افرادی باقی مانده داعش نیز، کار بسیار دشوار است و شانس زیادی نخواهد داشت.

فرزان شهیدی با اشاره به اینکه وضعیت موجود حاکی از تسلط نیروهای عراقی بر شهر موصل است، عنوان داشت: در برخی مناطق نفوذ به شهر موصل نیز انجام شده است.

وی با اشاره به تبلیغات انتخاباتی آمریکا و اعتراف کاندیداها به تجهیز داعش توسط آمریکا گفت: هر چند تبلیغات انتخاباتی فضای خاص خودش را دارد، اما این کاندیداها افشاگری های زیادی نیز علیه یکدیگر انجام داده اند. نقطه مهم این است که در مرحله عمل، تفاوتی میان ترامپ و دیگر سیاست گذاران آمریکا در خصوص داعش نخواهیم بود. البته آنها پروژه مهار داعش را دنبال خواهند کرد یعنی داعش را به طور کامل نابود نخواهند کرد اما مانع پیشروی های بیش از حد آنها نیز خواهند شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *