پارک گئون های باید استیضاح شود/ استعفای وی پذیرفتنی نیست

14:20 - 10 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۳۹۱
در ادامه بحران دولت کره جنوبی روز چهارشنبه احزاب مخالف دولت ضمن رد پیشنهاد «پارک گئون های» تاکید کردند که به تلاش خود برای استیضاح رئیس جمهورکره جنوبی ادامه خواهندداد.
بپارک گئون های باید استیضاح شوده گزارش گروه بین‌الملل ، در ادامه بحران دولت کره جنوبی روز چهارشنبه احزاب مخالف دولت ضمن رد پیشنهاد «پارک گئون های» تاکید کردند که به تلاش خود برای استیضاح رئیس جمهورکره جنوبی ادامه خواهندداد.

براساس گزارش «رویترز» «پارک گئون های » برای خلاصی از بحرانی که این روزها در آن گرفتارشده روز سه‌شنبه به مجلس این کشور پیشنهاد داد که درباره چگونگی کناره‌گیری‌اش از سمت ریاست جمهوری و زمان آن تصمیم بگیرند.

احزاب مخالف دولت اما اقدام رئیس جمهور کره جنوبی مبنی بر استعفا و کناره گیری از قدرت را تلاشی برای اتلاف زمان و فرار از استیضاح می دانند و به همین دلیل بر استیضاح وی تاکید دارند.

«رویترز» می نویسد: رهبران سه حزب اصلی مخالف دولت که 165 نفر از 300 نفر مجلس کره جنوبی را تشکیل می دهند همچنان بر استیضاح اصرار دارند و هرگونه مذاکره با حزب حاکم برای کناره‌گیری «گئون های» را رد می کنند.

«چو میا" رهبر حزب دموکرات کره جنوبی  در جلسه مشترک به  رهبران مخالف دولت در این باره تاکید کردکه تنها راه باقی مانده بر اساس قانون استیضاح رئیس جمهور است.

رهبر حزب جمهوریخواه کره جنوبی نیز اعلام کرده  که استیضاح تنها راه است و احتمالا پارلمان روز جمعه در این باره رای گیری خواهد کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *