آزادی 130 محکوم غیرعمد گیلانی از ابتدای محرم تا اربعین

3:45 - 11 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۳۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان گفت: با استفاده از اعتبارات مردمی از ابتدای ماه محرم تا روز نوزده صفر المظفّر زمینه آزادی 130 محکوم غیرعمد این استان فراهم شده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، حمید کامران‌زاده مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان گفت: باستفاده از اعتبارات مردمی از ابتدای ماه محرم تا روز نوزده صفر المظفّر زمینه آزادی 130 محکوم غیرعمد این استان فراهم شده است.


وی گفت: بدهی این افراد که بیشتر آن‌ها را نیز محکومان مالی چک شامل می‌شوند رقمی معادل  77 میلیارد ریال بود که با تعامل مددکاران زندان‌ها و کمیته صلح و سازش این نهاد مردمی شکات پرونده‌های خصوصی با گذشت از 41 درصد حقوق حقه خودشان با صرف نظر از دریافت مبلغی معادل 31 میلیارد ریال همیار ما در بحث آزادی‌ها بودند.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش مددجویان یاد شده در تسریع روند آزادی‌ها افزود: مبلغ 3 میلیارد ریال از طریق خانواده این مددجویان و مبلغ 11 میلیارد ریال نیز توسط صندوق تامین خسارتهای بدنی برای این منظور پرداخت شده و مابقی مبلغ از سوی اعتبارات خاص ستاد دیه کشور تامین شده است.

کامران‌زاده تعداد مددجویان تحت حمایت ستاددیه را در حال حاضر 650 زندانی جرائم غیرعمد اعلام کرد و گفت: با عنایت به این که با دصدی رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل در هشت ماهه سال‌جاری تعداد430 زندانی نیازمند از بند حبس رهایی یافته‌اند اما متاسفانه شاهد روند رو به رشد ورودی‌ زندانیان جرائم غیرعمد به زندان‌ها هستیم که آسیب‌شناسی و البته کنترل  این اتفاق تلاش جمعی همه نهادهای فرهنگی و قضایی را می‌طلبد.

انتهای پیام /

برچسب ها: ستاد دیه کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *