سلامت زائران و خادمان باید مورد تاکید قرار گیرد / پلمب یک آشپزخانه

11:18 - 11 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۵۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
قاضی محمد بخشی گفت: در ایستگاه های استقبال از زائران حرم رضوی در نظر گرفتن اصول ایمنی و بهداشتی برای حفظ سلامت زائران و خادمان بسیار مهم است .
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ،  معاون دادستان مشهد در حاشیه بازدید از ایستگاه های استقبال از زائر در منطقه ده شهرداری مشهد گفت: طی بازدیدی که سال گذشته از ایستگاههای استقبال از زائرین صورت گرفت متاسفانه برخی از این ایستگاهها سیستم اتصال زمین یا همان ارتینگ موقت را که از برق گرفتگی جلوگیری می کند رعایت نکرده یا بدون اخذ استعلام و هماهنگی زیر شبکه برقدار 20هزار ولت موکب برپا کرده بودند.

وی افزود : اگر یک خودرو به این پایه های سیمانی برخورد می كرد و سیم برقدار بر روی موکب ها و زائرین سقوط کند جان بسیاری از مردم به خطر می افتد.

این مقام قضایی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل موقت بودن برپایی موکب ها به این نکات ریز و مهم توجهی نمی‌شود.

قاضی بخشی محبی در این بازدید که با همراهی شهرداران مناطق 10و 11 و روسای کلانتری ها صورت گرفت بیان کرد: امیدوارم تا پایان ماه صفر و میزبانی از زائران مشکلی در ایستگاه های استقبال از زائر وجود نداشته باشد هرچند خوشبختانه نهادهای متولی همچون شهرداری و بهداشت تا کنون نظارت های لازم را در رابطه با حفظ سلامت مردم در این ایستگاه ها داشته اند و سطح خدمت رسانی به زائران به نسبت سال گذشته ارتقا یافته است .

وی گفت: لازم است مردم مهمان نواز مشهد و خیرین که اقدام به پخت و بسته بندی مواد غذایی می کنند نیز اصول بهداشتی را رعایت کنند تا هم مدیون زائران و کسانی که از این مواد خوراکی استفاده می کنند نشوند و هم خاطره خوبی برای زائران از سفر به مشهد ایجاد کنند چرا که زائران بخاطر پیاده روی هایشان ضعیف شده و سریعتر بیمار می شوند.

معاون دادستان مشهد  با اشاره به حساسیت دادستانی بر سلامت مردم تصریح کرد: در حین بازدید های سرزده از ایستگاه ها و موکب ها یک آشپزخانه زیر زمینی که شرایط مناسب بهداشتی را رعایت نکرده بود پلمب شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *