ایجاد ماهیانه 700 تا هزار شغل جدید با اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی در همدان

13:00 - 11 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۵۹۸
استاندار همدان گفت: با اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی در استان همدان ماهیانه بین 700 تا هزار شغل جدید در استان ایجاد می شود.
به گزارش گروه جامعه ،محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در جلسه قرارگاه اقتصادی مقاومتی که صبح امروز 11 آذر ماه در سالن جلسات استانداری همدان  با حضور احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، گفت: اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی از اردیبهشت سال 92 با تشکیل ستاد و دبیرخانه در استان همدان آغاز شده است.
 
وی ادامه داد: در راستای اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی، اجرای همایش سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران 10 کشور در دستور کار قرار گرفت و 964 میلیارد تومان تفاهم نامه در این همایش منعقد شد که 530 میلیارد تومان از این حجم سرمایه گذاری اجرایی شده است.
 
استاندار همدان گفت: با اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی در استان همدان از اردیبهشت سال 93 تاکنون ماهیانه بین 700 تا هزار شغل جدید در استان ایجاد می شود.  
 
استاندار همدان ادامه داد: 300 واحد تولیدی تعطیل شده در این استان با اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی تعیین تکلیف شدند و به چرخه تولید بازگشتند.
 
وی تصریح کرد: تمامی آمار و ارقام در رابطه با اشتغال در استان همدان همچنین بازگشایی واحدهای تعطیل شده توسط دستگاه های مربوطه راستی آزمایی شده است.
 
نیکبخت اضافه کرد: درحال حاضر استان همدان در رابطه با اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی در وضعیت خوبی است و ما افتخار داریم که جزء 3 استان برتر در این رابطه هستیم.
 
استاندار همدان تاکید کرد: حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی می تواند موتور محرکی برای اقتصاد استان باشد چراکه همدان سابقه تاریخی و فرهنگی بی نظیری دارد که ما بایداز آن به شکل درستی بهره برداری کنیم.
 
وی افزود: ما طرح بندر خشک را آماده کردیم و قصد داریم تا استان همدان را به بازاندازی برای ترخیص کالا تبدیل کنیم برای این منظور 1800 هکتار زمین در نظر گرفته شده است.
 
استاندار همدان گفت: در این استان ما با بانک های دولتی و نیمه دولتی هیچگونه مشکلی نداریم اما بانک های خصوصی در رابطه با سرمایه گذاری در این استان و مشارکت در پروژه ها هیچگونه همکاری ندارند این درحالی است که بیشترین سپرده مردم نزد بانک های خصوصی است.
 
نیک بخت تاکید کرد: برای مشارکت بانک های خصوصی در سرمایه گذاری و پروژه های عمرانی استان، دولت باید سازکاری را طراحی کند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *