تغییر در تعریق را جدی بگیرید

4:15 - 12 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۶۶۶
یک فوق تخصص غدد و متابولیسم تغییر در میزان تعریق را یک علامت بسیار جدی دانست و گفت: افزایش و یا کاهش تعریق می‌تواند نشان از بیماری‌ ‌های اعصاب یا دیابت باشد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، محمدرضا مهاجری تهرانی در گفت‌و‌گو با آنا گفت: تعریق به تولید مایعی به نام عرق در سطح پوست گفته می‌شود که ترشح آن برای جلوگیری از ورود میکروب به بدن و ترک خوردگی پوست مفید است.

وی افزود: افزایش ترشح و تعریق می‌تواند به دنبال افزایش عملکرد غدد درون ریز و متابولیسم، غده تیروئید و یا غده هیپوفیز رخ دهد البته برخی خانم‌ها نیز در سنین یائسگی دچار افزایش تعریق می‌شوند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم در ادامه یادآور شد: افرادی که دچار افزایش تعریق به خصوص در فصول سرد سال می‌شوند، باید از نظر بیماری‌های اعصاب سمپاتیک و تیروئید مورد بررسی قرار بگیرند، بنابراین افراد باید توجه داشته باشند هنگام افزایش تعریق حتما به پزشک مراجعه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تغییر در میزان تعریق را یک علامت بسیار جدی دانست و گفت: برای مثال کاهش تعریق در پاها موجب خشک شدن پوست و احتمال بروز زخم دیابتی می‌شود و یا افزایش تعریق در دست‌ها می‌تواند نشان از بروز بیماری‌های اعصاب باشد.


برچسب ها: تعریق زیاد بدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *