افتتاح باند ۲۹ راست مهرآباد بدون سیستم روشنایی تا پایان سال

23:15 - 11 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۶۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: در نظر داریم قبل از پایان سال ۱۳۹۵ همه بخش‌های باند ۲۹ راست فرودگاه به غیر از سیستم روشنایی آن را افتتاح کنیم و در سال ۱۳۹۶ سیستم روشنایی اصلی باند ۲۹ راست نصب و راه‌اندازی خواهد شد.
 به گزارش گروه اقتصاد، علی رستمی‌ گفت: پیمانکار بهسازی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد قول داده است تا دی‌ماه امسال این باند را در اختیار فرودگاه قرار دهد.

وی ادامه داد: در نظر داریم قبل از به پایان رسیدن سال 1395 همه بخش‌های باند 29 راست فرودگاه به جز سیستم روشنایی آن را افتتاح کنیم، در حقیقت این باند با سیستم روشنایی موقت عملیاتی می‌شود و در سال 1396 سیستم روشنایی اصلی آن نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته مدیرکل فرودگاه مهرآباد، تاکنون این باند 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها بخشی‌هایی از 2 تاکسی‌وی و استریپ‌های آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 400 سورتی پرواز در فرودگاه مهرآباد نشست و برخاست دارند، یادآور شد: به اندازه ظرفیت فرودگاه مهرآباد، پرواز پذیرش کردیم و این فرودگاه بیش از این ظرفیت ندارد.

وی تأکید کرد: البته با افتتاح باند 29 راست شاید قدری این ظرفیت افزایش یابد اما باید بار و حجم این پروازها را میان دو باند فرودگاه تقسیم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *