ضرورت استفاده موثر از ظرفیت های مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر

22:40 - 12 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۸۰۸
معاون اطلاعات سازمان بسیج، فرهنگ‌سازی همگانی برای استفاده موثر از ظرفیت‌های مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر را مهم‌ترین نقش سمن‌ها در امر مبارزه برشمرد.
ضرورت استفاده موثر از ظرفیت های مردمی در امر مبارزه با مواد مخدربه گزارش گروه جامعه ،سردار مهدی سیاری گفت: توسعه کارکردهای اجتماعی تشکل‌های مردمی در حوزه کنترل و کاهش تقاضای مواد افیونی و فرهنگ‌سازی همگانی برای استفاده موثر از ظرفیت های مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر، از مهم‌ترین نقش‌های سازمان های مردم نهاد (سمن) در امر مبارزه است.
 
وی در ادامه؛ پیشگیری از اعتیاد، درمان و صیانت از بهبودیافتگان، آموزش و آگاهی بخشی به خانواده ها، فرهنگ‌سازی و کاهش هزینه های دستگاه های دولتی را از اساسی‌ترین فعالیت سمن‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: در واقع تمام مولفه های مبارزه را می‌توان در سمن‌ها ملاحظه کرد.
 
معاون اطلاعات سازمان بسیج با اشاره به برگزاری همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در هفته آتی بیان داشت: اینگونه همایش ها نقش تحریک اذهان عمومی (مسئولان و مردم) را در راستای مشارکت و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ایفا می کنند، تبیین برنامه ها، ترسیم انتظارات و تعیین حوزه های عمل و نتایج متصور از مشارکت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از تاثیرات مهم این همایش به شمار می‌روند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *