قیمت نفت به ۵۳ دلار و ۵۲ سنت رسید

18:40 - 12 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۸۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
تردیدها در مورد اجرایی شدن توافق اوپک موجب شد قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یابد و هر بشکه نفت برنت در برابر ۵۳ دلار و ۵۲ سنت معامله شود.
قیمت نفت به ۵۳ دلار و ۵۲ سنت رسید
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، نگرانی ها درباره اجرای توافق اوپک و روسیه در مورد کاهش تولید توسط تولید کنندگان عمده و برداشت سود توسط سرمایه گذاران پس از رسیدن قیمت نفت برنت به بالاترین رقم 16 ماه گذشته موجب شد تا قیمت ها امروز کاهش یابد.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: به نظر می رسد که این کاهش تولید قابل حصول باشد، به شرطی که طرف های توافق به تعهدات خود پایبند باشند.

البته نفس فائق آمدن اوپک بر اختلافات و دستیابی به توافق در دقیقه آخر نشانه ای مثبت بوده است.

جیسون گامل، تحلیلگر بانک سرمایه گذاری جفریز در گزارشی نوشت: هرچند وفاداری اوپک به سهمیه های جدید نقشی بسیار مهم خواهد داشت، اما این سازمان همبستگی ای از خود نشان داده که از زمان اخرین توافق خود در سال 2008 تاکنون بی سابقه است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 42 سنت، معادل 0.78 درصد کاهش به 53 دلار و 52 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 15 سنت، معادل 0.29 درصد کاهش داشت و به 50 دلار و 91 سنت رسید.

جاناتان چان، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: برداشت سودهای پس از افزایش تقریبا 15 درصدی قیمت نفت در طی 2 روز و در حالی که بازار در حال ارزیابی مجدد این توافق تاریخی است موجب شده تا قیمت ها کاهش یابد.

اکنون تحلیلگران تمام توجه خود را معطوف اجرای این توافق از سوی اوپک و کشورهای غیر عضو این سازمان کرده اند.

موسسه بی ام آی ریسرچ در یادداشتی نوشت: مسائل مربوط به پیروی از توافق و احیای قوی تر از حد پیش بینی بخش نفت شیل آمریکا بزرگترین ریسک های کاهش موجود در بازار به شمار می روند.» این موسسه پیش بینی کرد که به دلیل حجم بالای ذخایر نفت و ظرفیت ذخیره موجود در درون اوپک قیمت نفت در  سال 2017 به 55 دلار برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *