اسکورت 12 هزار فروند کشتی توسط نیروی دریایی ایران در دفاع مقدس

5:45 - 13 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۸۷۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستاد فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا گفت: 12 هزار فروند کشتی در دفاع مقدس توسط نیروی دریایی ارتش ایران اسکورت شدند.
اسکورت 12 هزار فروند کشتی توسط نیروی دریایی ایران در دفاع مقدس

به گزارش گروه سیاسی ، فرشید خالقی به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم بعثی عراق تحرک‌های مختلفی در مرزهای ایران آغاز کرد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش از ابتدای تحرک رژیم بعثی متوجه آن شد و خود را آماده کرد، افزود: سکوهای البکر و الامیه 60 درصد نفت عراق را صادر می‌کرد و اهمیت اقتصادی برای این کشور داشت.

رئیس ستاد فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا، سکوهای مذکور را محلی برای اختفای ناوگان نیروی دریایی عراق دانست.

این مسؤول گفت: نیروی دریایی ارتش سه عملیات اشکان، صفری‌مقدم و مروارید را به طور متوالی برای نابود کردن سکوهای نفتی عراق انجام داد.

خالقی با اشاره به اینکه در پایان عملیات مروارید ضربه سنگینی به ماشین جنگی عراق وارد شد، افزود: در 68 روز نخست جنگ پرونده نیروی دریایی رژیم بعثی بسته شد.

وی اضافه کرد: در ابتدای دفاع مقدس نیروی دریایی ارتش نخستین پیروزی را در سه عملیات متوالی کسب کرد و صیانت دریایی ایران در خلیج فارس تثبیت شد.

این مسؤول با تصریح بر اینکه نیروی دریایی ارتش تا پایان جنگ اسکورت کشتی‌ها در خلیج فارس را به‌عهده داشت، خاطرنشان کرد: در عملیات مروارید 13 ناوچه نیروی دریایی عراق از بین رفت.

وی اظهار کرد: پشتیبانی اقتصادی از شناورها جزو وظایف نیروی دریایی بوده و نیروی دریایی ارتش کشتی‌های بازرگانی و نفتکش را از تنگه هرمز تا مقصد در خلیج فارس پشتیبانی کرد.

خالقی با اشاره به اینکه 12 هزار فروند کشتی در دفاع مقدس توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شدند، یادآور شد: بازرگانی ارزان از راهبردهای استفاده از دریا بوده و بهترین مسیر حمل کالا و نفت از دریا است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *