رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تفاوت سرماخوردگی با آنفلوآنزا چیست؟

22:15 - 12 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۹۰۶
بک فوق تخصص ایمونولوژی بالینی به تشریح تفاوت عفونت ویروسی سرماخوردگی با آنفلوآنزا پرداخت و گفت: سرماخوردگی بیماری است که فرد برای بهبود نیاز به دارو درمانی ندارد اما در بیماری آنفلوآنزا بسته به شرایط بیمار باید داروهای مورد نیاز را دریافت کند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، مریم محلوجی‌راد، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا درباره تفاوت سرماخوردگی با آنفلوآنزا، گفت: سرماخوردگی و آنفلوآنزا هر دو بیماری ویروسی هستند که باعث بروز اختلال در دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی می‌شود، اما بیماری ویروسی سرماخوردگی شایع‌تر از آنفلوآنزا است به گونه‌ای که هر فرد طی یکسال می‌تواند به دفعات به این بیماری مبتلا شود برای مثال کودکان طی یکسال 8 تا 10 بار به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: علائم عفونت ویروسی سرماخوردگی به مدت یک هفته ادامه دارد و بعد فرد بدون مصرف دارو به صورت خود به خودی بهبود می‌یابد. علائم این بیماری نیز بسیار خفیف و شامل تب بسیار ضعیف، آب‌ریزش بینی، عطسه و احساس کوفتگی بسیار خفیف است.

محلوجی‌راد در ادامه تصریح کرد: اما عفونت ویروسی آنفلوآنزا از شیوع کم‌تری نسبت به سرماخوردگی برخوردار است ولی شدت علائم این بیماری شدید‌تر است و معمولا در فصول سرد سال شیوع می‌یابد.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی خاطرنشان کرد: علائم آنفلوآنزا شامل دردهای عضلانی شدید و در نتیجه بدن درد، تب شدید، اختلال در دستگاه تنفسی و فوقانی، درگیری دستگاه گوارشی و ... است .

وی افزود: اگر افراد مبتلا به آنفلوآنزا زمینه ابتلا به بیماری زمینه‌ای خاصی را نداشته باشند نیاز به مصرف دارو ندارند اما اگر فرد مبتلا دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، آسم و ... باشد باید تحت نظر پزشک داروهای مورد نیاز را مصرف کند.

محلوجی‌راد با بیان اینکه علائم بیماری آنفلوآنزا بسیار شدید است و به مدت طولانی بهبود می‌یابد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل به افراد در معرض ابتلا به خصوص افرادی که زمینه ابتلا به دیابت، آسم و ... دارند توصیه می‌شود قبل از فصل شیوع نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *