برودت هوا بهانه ای برای گران شدن کالاها

23:15 - 13 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۹۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط جوی در کشور نباید بهانه ای برای افزایش قیمت برخی از کالاها شود.
برودت هوا بهانه ای برای گران شدن کالاهابه گزارش گروه اقتصاد ، سیدتقی کبیری درباره افزایش قیمت برخی اقلام با توجه به سرمای هوا گفت: اگر یک روز گرمای هوا و روز دیگر سردی هوا و عوامل دیگر بهانه ای برای افزایش قیمت ها باشد، منطقی و معقول نیست چراکه امکان دارد در برهه ای از زمان  نوع هزینه ها کم شود،اما قیمت ها به روال قبلی خود بازنگردد.

وی با تاکید براینکه به طورطبیعی ثبات قیمت امری ضروری است که باید با نظارت مسئولان مربوطه تداوم پیدا کند،افزود:عوامل صوری از جمله گرما و سرما در افزایش قیمت کالاها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت گذاری در مسیرقانونی خودش طی می شود و در زمان و موعد مقرر تجدید می شود، خاطرنشان کرد: اینکه به بهانه های مختلفی از جمله شرایط جوی، شاهد افزایش قیمت ها باشیم، باید مسئولان پیگیری و برخورد کنند.

کبیری افزود:درحال حاضر سرما به آن معنایی که در زمستان اتفاق می افتد جز در مناطق شمالی کشور وجود ندارد و در سایر نقاط کشور شاهد شرایط جوی سنگین نیستیم؛اما متاسفانه اگر در یک نقطه به بهانه این چنینی، قیمت بالا می رود،این افزایش قیمت به سایر نقاط کشور نیز سرایت پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: دستگاههای نظارتی مثل تعزیرات حکومتی باید به این موضوع حتما ورود و پیگیری کرده و با متخلفان برخورد کنند؛چراکه این نوع رفتارها در سیستم  اجتماعی و بازار مشکل ایجاد می کند و صدمه اصلی این مشکل به  مردم و اقشار کم درآمد جامعه وارد می شود.




ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
ما فقط براي گران شدن بهانه داريم ولي براي ارزان شدن هيچ
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *