ارتباط تروریست‌های سوریه و عراق کاملا قطع شده است

11:07 - 13 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۰۴۲
سخنگوی رسانه‌ای گردان‌های سید الشهدای عراق تصویب قانون حشد الشعبی را یک خواسته مردمی دانست و از قطع کامل ارتباط تروریست‌های سوریه و عراق و مسیر امدادرسانی آنها خبر داد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، حسن عبدالهادی در گفتگو با تسنیم در خصوص تصویب قانون حشد الشعبی در پارلمان عراق اظهار کرد: به دلیل جانفشانی‌های بزرگ رزمندگان حشد الشعبی در راه دفاع از ملت و کشور قانون حشد الشعبی یک خواسته مردمی بود، هرچند قانونی که تصویب شد همچنان ناقص است و به طور تمام و کمال، شایسته حشد الشعبی نیست اما وجود همین مقدار نیز از عدم وجود آن بهتر است.

وی ادامه داد: قانونی که تصویب شد کاستی‌هایی دارد و تمام نیازهای حشد الشعبی را به طور کامل برآورده نمی‌کند، این جوانان با خون خود هیبت عراق را مجددا احیا کردند و هرچه برایشان فراهم شود بازهم در مقابل کاری که آنان کردند ناچیز است. همانطور که می‌دانید ارتش و نیروهای امنیتی در وضعیت مناسبی قرار نداشتند تا اینکه آیت الله سیستانی با صدور فتوای جهادو تلاش مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان حشد الشعبی تاسیس شد. امروز و به لطف حشد الشعبی دشمنان پیش از هر اقدامی به تبعات آن فکر می‌کنند.

او همچنین تاکید کرد: حشد الشعبی نیازمند پشتیبانی مالی است و باید به خانواده‌های شهدای حشد الشعبی کمک کرد از این رو باید قانون حشد الشعبی تکمیل شود.

این فرمانده عراقی به مخالفان قانون حشد الشعبی اشاره کرد و گفت: برخی اعضای پارلمانی و چهره‌های سیاسی عراقی که از سوی ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا پشتیبانی می‌شوند به طور حتم تصویب قانون حشد الشعبی را بر نمی‌تابند و آن را همانند تشکیل نیرویی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌دانند در صورتی که ما این مسئله را بسیار طبیعی می‌دانیم.

حسن عبدالهادی در همین خصوص ادامه داد: سیاسیون وابسته به کشورهای خلیج فارس به نقش حشد الشعبی در دفاع از سرزمین‌ها، جان و ناموسشان و همچنین حفظ امنیت و کرامت عراق اقرار نمی‌کنند، هرگاه ملت عراق برای دفاع از تمامیت ارضی کشورش به پا می‌خیزد صدای مخالفت این دسته از افراد را می‌شنویم اما زمانی که داعش وارد عراق شد و دست به جنایت‌های متعددی زد هیچ صدای اعتراضی از آنان شنیده نشد.

او تاکید کرد: به لطف خدا قانون حشد الشعبی علی رغم مخالفت برخی سیاسیون وابسته به کشورهای خارجی که می‌خواهند عراق و ملتش را چند پاره کنند، تنظیم و تصویب شد.

وی به عملیات نیروهای حشد الشعبی در موصل اشاره کرد و توضیح داد: عملیات حشد الشعبی در جنوب غربی موصل با سرعت مناسبی در حال تکمیل است و تقریبا می‌توان گفت که ارتباط تروریست‌های موجود در سوریه و عراق و مسیر امدادرسانیشان به طور کامل قطع شده است. حشد الشعبی با آزادسازی کامل شهر تلعفر ماموریت خود در عملیات آزادسازی موصل را به طور کامل به پایان خواهد رساند. هم اکنون نیروهای ما بیش از 90 درصد از ماموریت خود را به پایان رسانده است.

احتمال ورود نیروهای حشد الشعبی به شهر موصل با درخواست دولت

مسئول رسانه‌ای گردان‌های سیدالشهداء با اشاره به وجود اخباری مبنی بر احتمال ورود نیروهای حشد الشعبی به شهر موصل گفت: انتظار می‌رود پس از پایان یافتن ماموریت حشد الشعبی دولت عراق از نیروهای ما بخواهدتا از قسمت راست وارد شهر موصل شویم و این مسئله در اخباری که به بیرون از مراکز تصمیم گیری دولت درز کرده دیده می‌شود. در سایر محورهای عملیات نیروهای ارتش و پلیس فدرال به سرعت درحال پیشروی هستند و همه روزه مناطق گسترده‌ای را از وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌کنند.

وی همچنین گفت: آزادسازی موصل برای ارتش و نیروهای حشد الشعبی عراق دشوار نیست اما وجود تعداد زیادی از غیرنظامیان در صحنه نبرد باعث کُندی حرکت نیروهای مهاجم شده است، هدف ما آزادسازی شهروندان و شهر موصل با کمترین مقدار تلفات است.

حسن عبدالهادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات منفی علیه حشد الشعبی که سعی داشتند این گروه را  جانی و غارتگر اموال مردم نشان دهند، تصریح کرد: داعش در مدت زمانی که کنترل موصل و روستاهای اطراف آن را در اختیار داشت تلاش کرده بود تا مردم را از نیروهای ارتش و حشد الشعبی بترساند در صورتی که با ورود حشد الشعبی و نیروهای امنیتی به موصل و روستاهای اطراف مردم متوجه شدند که مسئله به گونه‌ای که داعشی‌ها مدعی می‌شدند نیست.

وی در پایان گفت: طی روزهای گذشته دفتر آیت الله سیستانی و استان مقدس امام حسین (ع) کمک‌های فراوانی را برای اهالی موصل ارسال کردند، حتی اهالی جنوب کشور و فرات الاوسط که خون جوانانشان در موصل و تکریت و الانبار ریخته شده است گذشته را به فراموشی سپرده و علی رغم رنج‌هایی که از ریخته شدن خون فرزندانشان کشیده‌اند کمک‌هایی را برای مردم موصل ارسال می‌کنند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *