متخصصین ۴ گروه پزشکی برای درمان بهتر بیماران گردهم می آیند

10:07 - 13 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۰۹۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
چهار گروه متخصص درمانی کلیه و مجاری ادراری، فیزیوتراپی، توانبخشی و داخلی - اعصاب، در کنگره بین المللی نورویورولوژی برای درمان بهتر و طول عمر بیمار گرد هم می آیند.
به گزارش گروه جامعه ،فرزانه شریفی اقدس جراح کلیه و مجاری ادراری در آستانه برگزاری نخستین کنگره بین المللی نورویورولوژی گفت: هدف از برگزاری نخستین کنگره بین المللی نورویورولوژی ارتباط کاری و منطقی بین چند رشته و تخصص درمانی، کلیه و مجاری ادراری، فیزیوتراپی، متخصصین داخلی - اعصاب و توانبخشی  است.
 
وی افزود: این گروه های درمانی همیشه به صورت جداگانه فعالیت درمانی برای بیمار دارند در صورتی که این چهار گروه متخصص در یک دسته بیماری مانند ام اس - ضایعات نخاعی(مادرزادی – اکتسابی )و... هستند. و باعث ایجاد عوارض متعددی می شودکه در نهایت در طول عمر آنها نقش دارد.
 
شریفی تصریح کرد: بیماران نورویورولوژیک که با مشکلات ادراری و با مشکل زمینه نورولوژیک به پزشکان مراجعه می کنند، به علت ضایعات متعدد و شکایات فراوان، جزو بیماران پیچیده هستند و بیماری هایی که در این زمینه قرار دارند، بی اختیاری های ادراری، مثانه نوروژنیک، مثانه بیش فعال، ضایعات نخاعی که همراه با مشکل ادراری و مثانه، مشکلات کف لگن و بیماری های مادرزادی نخاع است.
 
وی افزود: یک بیمار در ابتلا دارای مشکلات عمده ای است مثلا دچار گرفتگی کانال نخاعی و یا دیسک کمر و یا بی حسی پا شده است و این مشکلات در نهایت باعث شده روی ویلچر بنشیند و این اندام ها به مسیر مجاری ادراری و گروه گوارش ارتباط پیدا می کند و طول عمر این بیماران را کاهش دهد .
 
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: بیماران اینچنینی فقط درگیر مشکلات حرکتی نیستند بلکه بیماری آنها در نهایت به مشکلات  مثانه و کلیه منجر شده  و هدف این کنگره در این خصوص است که بین این چهار گروه ارتباط برقرار شود و با تبادل اطلاعاتی که صورت می گیرد  بیماری که دچار ضایعات نخاعی است از بالاتنه تا اندام های پایینی  تحت کنترل این چهار گروه قرار گیرند و کمتر دچار عوارض ناشی از بیماری شوند و هزینه های بیماری نیز کنترل شود و طول عمر بیمار نیز افزایش یابد.
 
نخستین کنگره بین المللی نورویورولوژی با موضوع روش های نوین درمان مثانه نوروژنتیک همراه با جراحی زنده از ۱۸ تا ۲۰ آذر ۹۵ در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود.
 
این کنگره دارای ۱۳.۵ امتیاز بازآموزی جهت متخصصان اورولوژی، جراحان مغز و اعصاب، بیماری های مغز و اعصاب، دکترای فیزیوتراپی است.



برچسب ها: توانبخشی اعصاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *