دنبال جایگاه شایسته غذاهای ایرانی در گردشگری هستیم

12:10 - 13 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۱۶۹
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:به دنبال جایگاه شایسته غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری هستیم
دنبال جایگاه شایسته غذاهای ایرانی در گردشگری هستیمبه گزارش گروه جامعه ،فریدون اله یاری درآیین افتتاح جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با ایراد سخنانی گفت: امروز در این روز بزرگ مفتخریم تا ثبت جهانی، نوروز به عنوان میراث ناملموس ایرانیان را به همگی شما تبریک عرض کنم.
 
وی گفت: ثبت جهانی این میراث ناملموس با حضور بیش از 12 کشور نشان از بزرگی و شکوه فرهنگ و تمدن کهن ایران دارد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه سخنانش به برگزاری جشنواره سفره ایرانی پرداخت و افزود: امروز رویکرد مسئولین عالی رتبه نظام خصوصاً رهبر فرزانه انقلاب و رئیس جمهور محترم بر توسعه گردشگری و استفاده از این ظرفیت عظیم برای توسعه کشور قرار گرفته است.
 
اله یاری در ادامه سخنانش به نیاز وافر جهت ایجاد تنوع در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: پرداختن به رویدادهای فرهنگی که ریشه در فرهنگ و تمدن کهن ایرانی دارد یکی از مهمترین راه کارهای توسعه گردشگری است.
 
با این وصف تاریخ کهن ایران مملو از بروز نمودهای فرهنگ میهمان نوازی ایرانی است.
 
وی در همین رابطه تصریح کرد: فرهنگ کهن و بزرگ ایران زمین همچون فرهنگ میهمان نوازی در کنار تنوع غذاهای ایرانی فرصت مناسبی را برای توسعه کیفی گردشگری ایرانی فراهم می آورد.
 
 شایان ذکر است جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری به میزبانی استان اصفهان و با حضور استان های اصفهان، البرز، تهران، مرکزی و قم، از روز پنج شنبه یازدهم آذر تا شنبه سیزدهم آذرماه در مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون در حال برگزاری است.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *