جمع بندی اقدامات پليس پيشگيری در محرم و راهپيمايي اربعين

14:01 - 13 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۲۲۱
رئيس پليس پيشگيری ناجا اقدامات اين پليس در راستای تامين امنيت مراسم های ايام محرم و اربعين را جمع بندی و تشريح کرد.
به گزارش گروه جامعه ،سردار محمد شرفی  در جمع بندی اقدمات این پلیس در ماه های محرم ، صفر و هم زمان با راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی ( ع ) ، اظهار کرد: برای این منظور در قرارگاه ابوذر 6 کمیته تشکیل شد تا فعالیت ها با بهترین شکل ممکن انجام شود.
 
وی افزود: کمیته‌های مشخص شده در حوزه‌های گشت پیشگیری، فرودگاه، راه‌آهن، پایانه، ایستگاه بازرسی، چک و خنثی بودند، همچنین نظارت و ارزیابی،اطلاع‌رسانی ، مستندسازی و پشتیبانی نیز، دیگر کمیته ها را تشکیل دادند.
 
رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به تشریح فعالیت های  عملیاتی و اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و افزود: عملیات پلیس پیشگیری شامل 8 محور بود که نخستین محور آن، چک و خنثی سازی بود و در این زمینه تیم های مورد نظر اعم از خودرویی و موتوری از یگان‌های مشخص شده به ماموریت اعزام شدند و همچنین اساتید باتجربه نیز جهت مدیریت هرچه بهتر در مناطق عملیات حضور پیدا کردند.
 
وی اضافه کرد: تامین امنیت مراکز پرجمعیت دیگر محور عملیات پلیس پیشگیری بوده است که از جمله مهم‌ترین اقدامات این محور را می توان، استقرار نگهبان محله و به کارگیری پلیس افتخاری به عنوان نماد مشارکت مردمی در تامین امنیت، صدور دستورات هوشیاری ، مراقبتی ، پیش‌بینی و تقویت گشت های پیشگیری و انتظامی را ذکر کرد.
 
سردار شرفی، تأمین امنیت مراکز خودرویی (پارکینگ‌ها) و محورهای مواصلاتی را از دیگر اقدامات پلیس پیشگیری معرفی و بیان کرد: در این حوزه‌ها تقویت ایستگاه‌های بازرسی ثابت و دایر نمودن ایستگاه های موقت اجرایی شد.
 
این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: در راستای مدیریت محورهای عملیاتی، تعداد ایستگاه‌های بازرسی و گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده در استان‌های هدف سراسر کشور افزایش چشمگیری پیدا کرد.
 
وی با اشاره به تمرکز امنیت در پایانه‌های مسافربری نیز خاطر نشان کرد: جهت پوشش کامل پایانه ها با رویکرد کمک به ایجاد نظم و امنیت پایانه ها دستورات لازم به استان ها ابلاغ و با دقت در محل عملیات پیگیری و اجرایی شد.
 
رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان به تأمین امنیت راه آهن (خطوط ریلی) و فرودگاه ها اشاره کرد و گفت : چندین دستگاه بادی اسکنر، اشعه ایکس و آشکار ساز از یگان های مشخص شده برای بهبود خدمت رسانی به پلیس راه آهن تحویل داده شد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *