آیا طرح اخیر کنگره آمریکا مانع پایان یافتن بحران سوریه می‌شود؟

4:35 - 14 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۳۲۲
پایگاه تحلیلی «المانیتور» در گزارشی نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا به‌تازگی طرحی دفاعی تصویب کرده که طبق آن دولت آمریکا از این پس اجازه می‌یابد تا مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه را با موشکهای ضدهوایی تجهیز کند.
طرح اخیر کنگره آمریکا چگونه مانع پایان دادن به بحران سوریه می‌شود؟به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه تحلیلی «المانیتور» در گزارشی نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا به‌تازگی طرحی دفاعی تصویب کرده که طبق آن دولت آمریکا از این پس اجازه می‌یابد تا معارضان سوری را با موشک های ضدهوایی تجهیز کند.

«المانیتور» با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود مجلس سنا نیز هفته آینده این قانون را تصویب کند می‌نویسد: ناظران  سیاسی بر این عقیده‌اند که این قانون جدید مجلس نمایندگان در حکم ترسیم راهبرد سیاسی برای رئیس‌جمهور منتخب آمریکاست.

«رابرت نایمن» مدیر سیاسی گروه «فقط سیاست خارجی» و از منتقدان این طرح در گفتگو با «المانیتور» اظهار کرد:  من از این کنگره بیشتر از دونالد ترامپ می‌ترسم.

«نایمن  تصریح کرد: به نظرم این کنگره تلاش می‌کند تا دست‌و‌پای دونالد ترامپ در ایجاد توافقی واقع‌بینانه با دولت روسیه برای پایان دادن به بحران سوریه را ببندد و نمایندگان کنونی مجلس تلاش دارند تا  دونالد ترامپ را به سمتی سوق دهند که از انجام این کار ناتوان باشد.

دونالد ترامپ در طول رقابت انتخاباتی ریاست‌جمهوری به صورت روشن تکرار می کرد که چندان میلی به شرکت در جنگ سوریه ندارد .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *