توافق اوپک قیمت نفت را در بلندمدت کاهش می‌دهد

19:30 - 13 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۳۵۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت ملی نفت برزیل (پتروبراس) گفت: انتظار می رود واکنش تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا به توافق کاهش سطح تولید اوپک، سبب کاهش قیمت این کالا شود.
به گزارش گروه اقتصاد ، به نقل از  رویترز، پدرو پرنت، جمعه (١٢ آذرماه) اعلام کرد: تصمیم اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای محدود کردن عرضه ممکن است با افزایش تولید غیر متعارف نفت آمریکا خنثی شود.

وی افزود: اگر صنعت نفت شیل آمریکا فعال شود، قیمت‌های این کالا ممکن است دوباره به ٤٠ تا ٥٠ دلار بازگردد.

انتظار می‌رود که افزایش قیمت نفت در پی اجرایی شدن توافق اوپک، تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا را به افزایش سرمایه‌گذاری و حفاری تشویق کند؛ در نتیجه سطح تولید نفت و مازاد عرضه دوباره صعودی خواهد شد و قیمت جهانی این کالا کاهش می‌یابد.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی نیز روز پنجشنبه (١١ آذرماه) در کنفرانسی در پایتخت اسلواکی، اعلام کرد: اگر قیمت نفت به حدود ٦٠ دلار برای هر بشکه برسد، شرکت‌های آمریکایی، تولید نفت خود را افزایش خواهند داد.

وی گفت: مقدار قابل‌توجهی نفت در آمریکا وجود دارد که با افزایش قیمت آن، آماده ورود به بازار است.

اعضای اوپک در یک صد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان در وین برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ بر سر کاهش تولید نفت خام به میزان یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز به اجماع رسیدند و توانستند توافق سپتامبر الجزیره را در این زمینه اجرایی کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *