امکان استخدام در پست‌های دولتی وجود ندارد

2:35 - 15 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۴۷۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 86 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود و این نگرانی وجود دارد که اگر این روند ادامه یابد نتوانیم شرایط خوبی ایجاد کنیم.
امکان استخدام در پست‌های دولتی وجود ندارد
به گزارش گروه سیاسی ، عبدالله رضیان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از گروه‌های مهم که در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفاء کرده‌اند دانشجویان بودند، اظهار کرد: تلاش و پشتکار این قشر فرهیخته سبب شد تا نظامی سرفراز داشته باشیم و در دنیا به‌عنوان حاکمیتی پرافتخار مطرح شویم.

وی افزود: دانشجویان در ایجاد حاکمیت و انقلابی نقش داشته‌اند که در طول تاریخ بشریت و بعد از نبوت پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) سابقه نداشته است و توانستند ثابت کنند که در نظام بشری امروز با همه شرایط سخت هم می‌توان با رفتار دینی، حاکمیتی قابل افتخار داشته باشیم.

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به فداکاری و ایثار معلم دانشجو مرحومه شیدا زارعی اشاره و تصریح کرد: این مرحومه با بخشش اعضاء بدن خود به پنج بیمار دیگر زندگی دوباره بخشید و خودش را جاودانه کرد.

این مسؤول با بیان اینکه دین اسلام نسبت به تعلیم و تربیت تأکیدات فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: آیات زیادی در قرآن به این امر اشاره دارد و اهمیت فراگیری علم و تربیت و آموختن آن به دیگران را متذکر شده است.

رضیان ادامه داد: فضایی که کشور و جامعه در بحث تعلیم و تربیت بعد از انقلاب در پیش گرفته است، ستودنی است و با توجه به اینکه در دانشگاه‌ها فضا برای ارتقاء علمی وجود دارد می‌توانیم افتخار کنیم که از نظر علمی در شرایط خوبی در سطح دنیا قرار داریم.

وی تصریح کرد: باید نگاه دانشجویان را از شب امتحانی بودن به سمت خلاقیت و کاربرد علمی سوق دهیم چرا که یکی از نیازهای اساسی جامعه ما این است که علم را از حالت تجاری خارج کنیم و در این راستا باید جامعه‌ای خلاق و دانشجویان نوآور تربیت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که وارد دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم می‌شوند جزء نخبگان و دانشجویان با رتبه‌های برتر هستند، افزود: با توجه به اینکه مهم‌ترین مشکل جامعه اشتغال و بیکاری جوانان است، دانشجویان فرهنگیان  این دغدغه خاطر را ندارند.

این مسؤول اظهار کرد: در حال حاضر با دو مشکل رکود اقتصادی و بیکاری جوانان مواجه هستیم و در شرایطی زندگی می‌کنیم که امکان استخدام در پست‌های دولتی وجود ندارد چرا که دولت به دلیل بدهی قبلی و کسری بودجه با مشکل مالی مواجه است و با این وجود تقریباً 86 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود و این نگرانی وجود دارد که اگر این روند ادامه یابد نتوانیم شرایط خوبی ایجاد کنیم.

رضیان تصریح کرد: دانشجو باید از نظر سیاسی هم بتواند شرایط جامعه و جهان را رصد کند ولی گاهی دیده می‌شود که فضای دانشگاه به سیاسی‌کاری مبتلا می‌شود که زیبنده نیست چرا که دانشجو باید آسیب‌ها را رصد کرده و پالایش کند و آن را به متولیان جامعه انعکاس دهد.

وی در پایان از دانشجویان خواست تا تلاش کنند و با روی آوردن به خلاقیت و کارآفرینی، شرایط خوب اجتماعی و اقتصادی در جامعه به‌وجود آورند.

انتهای‌پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *