بررسی یک دروغ بزرگ در صحن علنی مجلس/264 نماینده مجلس خواستار اجرای سریع قانون متقابل برجام شدند

8:56 - 14 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۴۹۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نشست علنی امروز (یکشنبه 14 آذر) مجلس شورای اسلامی، با چندین دستور کار و با حضور رئیس جمهور کشورمان برگزار شد.
مجلسبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، نشست علنی امروز (یکشنبه 14 آذر) مجلس شورای اسلامی، با چندین دستور کار و با حضور رئیس جمهور کشورمان آغاز شد؛ در ادامه خبرهای لحظه به لحظه صحن علنی امروز مجلس را می خوانید:

آغاز نشست علنی مجلس

نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

ورود رئیس جمهور به بهارستان

لحظاتی پیش حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برای تقدیم بودجه پیشنهادی سال 96، در مجلس شورای اسلامی حضور یافت. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

تمدید تحریم ها به معنای بی اعتباری اوباما است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سخنان خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه تمدید تحریم های ایران از سوی آمریکا به معنای بی اعتبار ی اوباما است اظهار کرد: رای سه روز پیش مجلس سنا آمریکا نشان داد یک نفر هم از اعضای دموکرات این مجلس شانی برای باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات آمریکا قائل نیست.(متن کامل این خبر را اینجا بخوانید)

طنین شعار مرگ بر آمریکا در صحن مجلس

در پی نطق پیش از دستور رئیس مجلس پیرامون نقض برجام از سوی آمریکا و تمدید تحریم های 10 ساله علیه کشورمان در کنگره آمریکا نمایندگان مجلس شعار مرگ بر آمریکا را در صحن علنی مجلس سر دادند.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

دولت تقدیم به موقع لایحه بودجه را رعایت شان و منزلت مجلس می داند

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان اظهار کرد: دولت یازدهم تقدیم به موقع لایحه بودجه را رعایت شان و منزلت مجلس و نشانگر اهتمام خود در پایبندی به قانون و رعایت انضباط مالی می داند.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

بودجه پیشنهادی دولت برای سال 96 تقدیم مجلس شد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران که از صبح امروز در بهارستان حاضر شده بود، لحظاتی پیش بودجه پیشنهادی دولت برای سال 96 را به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

 اعتراض نمایندگان استان خوزستان در پی بی‌توجهی رئیس جمهور به معضل گرد و غبار استان‌های جنوبی کشور 

"جلیل مختار "نماینده مردم آبادان و "عبدالله سامری "نماینده مردم خرمشهر در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، همزمان با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان برای تقدیم لایحه بودجه سال 96 و سخنرانی وی درباره محورهای این لایحه نسبت به بی‌توجهی رئیس جمهور به معضل گرد و غبار در استان خوزستان در صحن علنی مجلس اعتراض کردند.

این نمایندگان و تعدادی دیگر از نمایندگان استان خوزستان با حضور در جایگاه سخنرانی رئیس جمهوری اعلام کردند که هم اکنون حدود  5 میلیون نفر از مردم استان خوزستان به علت بروز گردوغبار دچار مشکلات بسیاری شدند اما آقای روحانی هیچ اشاره‌ای به این موضوع بسیار مهم نمی‌کند.

 کمیسیون تلفیق برنامه، بررسی لایحه برنامه ششم را تا پایان هفته نهایی کند 

 علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی،ضمن تشکر از دولت به دلیل تقدیم لایحه بودجه در زمان مقرر به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از طریق هیأت رئیسه به نمایندگان این لایحه تقدیم می‌شود و با تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه کار بررسی لایحه بودجه 96 آغاز خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرصت‌هایی که در آیین‌نامه داده شده براساس اینکه خدمت نمایندگان تقدیم شد،نمایندگان نظرات خود را اعلام می‌کنند،کمیسیون‌های تخصصی بررسی‌های خود را انجام می‌دهند و در نهایت در کمیسیون تلفیق بودجه این روند سامان پیدا خواهد کرد.

وی افزود:امیدواریم که تا بهمن ماه این مسیر را بتوانیم طی کنیم که بودجه سال مشخص شود. البته کار بسیار زیادی در روزهای آینده داریم، هم مواد دائمی برنامه است که باید آن را تصویب کنیم، پس از اینکه شورای نگهبان نظرات خود را بدهد باید آن را نهایی کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *