رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قانون‌مداری و تعهد کاری دو رکن اساسی در فعالیت سردفتران است

12:08 - 14 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۶۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طالبی‌زاده از قانون‌مداری و تعهد کاری به عنوان دو رکن اساسی در فعالیت سردفتران یاد کرد و گفت: کانون سردفتران که مهمترین نهاد متولی در امر آموزش و ارتقاء سردفتران است باید تقویت این دو رکن را مورد توجه قرار دهد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اولین نشست اعضای هیات مدیره دومین دوره کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان با مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان برگزار شد.

در این نشست که با موضوع خط مشی و اهداف کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد، رضا طالبی زاده مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات کانون، شاهد انتخاباتی سالم و بدون حاشیه بودیم اظهار کرد: کارآمدی یک مجموعه در گرو همدلی و همکاری اعضای آن است و کانون سردفتران به عنوان یک نهاد صنفی که عهده دار ارائه خدمت به قشر سردفتران و دفتریاران است باید با دقت، سلامت و صلابت بتواند در فضایی آرام به حل مشکلات این قشر بپردازد.

وی گفت: دفاتر اسناد رسمی به عنوان پیشخوان ارائه خدمات ثبتی به آحاد مردم نقش مهم و سازنده‌ای در شکل گیری تفکر جامعه نسبت به سازمان ثبت اسناد و املاک و هویت بخشی به این مجموعه دارد.

طالبی‌زاده از قانون‌مداری و تعهد کاری بعنوان دو رکن اساسی در فعالیت سردفتران یاد کرد و گفت: کانون سردفتران که مهمترین نهاد متولی در امر آموزش و ارتقاء سردفتران است باید تقویت این دو رکن را در میان سران دفاتر و دفتریاران وجهه و همت خود گمارد و از این طریق به شکل گیری نظم حقوقی و امنیت اجتماعی در جامعه کمک کند.

وی ادامه داد: پیگیری فعالیت های سابق که توسط هیات مدیره اولین دوره کانون در سطح استان صورت پذیرفته از اولویت‌های دیگر اعضای فعلی است و باید طرح و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته هرچه سریعتر تکمیل شود.

این مقام قضایی از مهمترین طرح‌های در دست اقدام کانون به تکمیل ساختمان کانون اشاره کرد و خطاب به اعضای کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: تکمیل ساختمان کانون باید با جدیت هرچه بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان کانون با توجه به بودجه و اعتباراتی که طی سالهای گذشته تخصیص داده شده باید تا سال 93 تکمیل می شد گفت: در حال حاضر باید از ظرفیت موجود و توجهی که مسئولین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به کرمان دارند، استفاده کرد و هر چه زودتر نسبت به تکمیل این ساختمان اقدام کرد.

طالبی‌زاده در پایان بیان کرد: روحیه انسجام و همدلی که در میان اعضای فعلی کانون وجود دارد مایه خرسندی است و امیدواریم در این دوره شاهد پیشرفت و ارائه خدمات خوب به سردفتران و دفتریاران استان کرمان باشیم.

در ادامه این جلسه محمد گلشنی به عنوان رئیس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران ضمن تشکر از دلسوزی و پیگیری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان به بیان برنامه‌ها و طرح‌های در دست اقدام کانون سردفتران و دفتریاران در این دوره پرداخت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *