قدیمی ترین دوربین نیکون در یک حراجی ۴۰۶ هزار دلار فروخته شد+عکس

23:13 - 14 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۶۶۷
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
قدیمی‌ترین دوربین نیکون، حالا با قیمت ۴۰۶ هزار دلار به گران‌ترین محصول این کمپانی تبدیل شده است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از زومیت، کمتر کسی است که نام کمپانی ژاپنی نیکون را در صنعت دوربین نشنیده باشد. این غول ژاپنی سال‌ها است در این حوزه فعالیت می‌کند و دوربین‌های این کمپانی طرفداران و خریداران زیادی دارند.

ماه اکتبر بود که گزارش مبنی بر حضور سومین نسخه‌ی دوربین Nikon 1 در یک حراجی با قیمت پایه‌ی ۲۰۰ هزار دلار منتشر شد. حالا این دوربین با قیمتی بیش از دو برابر قیمت اولیه و به ارزش ۴۰۶ هزار دلار فروخته شده است.

آخرین قیمت چکش‌خورده برای این دوربین قدیمی و باارزش، ۳۴۸ هزار یورو یا ۴۰۶ هزار دلار بود. به نظر می‌رسد یکی از مجموعه‌داران، واقعا به این بخش از تاریخ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنعت دوربین نیاز داشته است.


قدیمی ترین دوربین نیکون در یک حراجی ۴۰۶ هزار دلار فروخته شد+عکس


در ادامه می‌توانید بخشی از جزئیات این حراجی را بخوانید:

قدیمی‌ترین دوربین موجود از نیکون در دنیا، همان محصولی است که مارس سال ۱۹۴۸ با شماره سریال ۶۰۹۲۲ ساخته شد. دوربین مورد نظر یکی از دو دوربینی است که آوریل ۱۹۴۸ ساخته شده و سومین دوربین تولیدشده توسط نیکون است. این دوربین با لنز Nikkor-H 2/5cm  با شماره ۷۰۸۱۱ همراه بود که یازدهمین لنز ساخته‌شده توسط نیکون است و همچنان در بهترین شرایط اصلی خود قرار دارد.

قدیمی ترین دوربین نیکون در یک حراجی ۴۰۶ هزار دلار فروخته شد+عکس

این دوربین هنوز شاتر اصلی خود را به همراه دارد و از میان کلکسیون یک مجموعه‌دار معروف ژاپنی به نام تاد ساتو به حراجی راه پیدا کرده است که به جمع‌آوری دوربین‌ها علاقه دارد.



برچسب ها: دوربین حراجی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *