کاهش 22 درصدی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری کرمان

12:47 - 14 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۶۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خالقی گفت: طی هشت ماه گذشته متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگستری‌های سراسر استان کرمان 77 روز بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22درصد کاهش داشته است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، معاون آمار و انفورماتیک دادگستری  کرمان از کسب رتبه سوم در زمینه  امتیاز عملکرد قضائی و اداری دادگستری کل استان کرمان خبر داد.

حمید خالقی در جلسه با مسئولان آمار وانفورماتیک دادگستری های سراسر استان کرمان که در محل دادگستری کرمان برگزار گردید،اظهار داشت: تمامی فرایند دادرسی در دادگستری استان به صورت الکترونیک انجام می شود و قوه قضائیه در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات پیشگام است

این مقام قضائی یکی از آثار مثبت این موفقیت را کاهش زمان متوسط رسیدگی به پرونده ها دانست و اعلام کرد:طی هشت ماه گذشته متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگستری های سراسر استان 77 روز بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد:افزایش پرونده های مختومه،کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها به معنای آن است که فرایند رسیدگی به پرونده های شهروندان کرمانی افزایش یافته است و مردم کمتر در محاکم قضائی معطل می شوند. 

خالقی اجرای طرح ابلاغ الکترونیک وثبت نام شهروندان در سامانه "ثنا"  را در راستای خدمات‌رسانی آسان و مطمئن و بهتر به مردم و کاهش زمان رسیدگی و تقلیل اطاله دادرسی دانست و افزود: زیرساخت های لازم برای اجرای کامل این طرح درتمامی  شهرستان های استان کرمان فراهم شده است.

وی عنوان کرد: طبق گزارش مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ، دادگستری کرمان در مهر ماه سال جاری موفق به کسب رتبه سوم امتیاز عملکرد قضائی واداری در بین دادگستری های سراسر کشور شده است .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *