آزادی 5 زندانی محکوم به پرداخت مهریه

14:12 - 14 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۷۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رستگاری گفت: 5 نفر از زندانیان محکوم به پرداخت دیه از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش نیروهای شورای حل اختلاف آزاد شده اند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری كل استان اصفهان دومین جلسه بررسی آمار زندانیان محکوم به پرداخت مهریه در پرونده‌های اجرای احکام شوراهای حل اختلاف اصفهان برگزار شد.

در این جلسه سید مهدی رستگاری معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان و رئیس شوراهای حل اختلاف این استان اجرای دستورالعمل رئیس قوه قضاییه در خصوص کاهش آمار زندانها را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: شوراهای حل اختلاف به عنوان یکی از مبادی ورودی پرونده به محاکم است و تلاش نیروهای آن می‌تواند نقش موثری در راستای جلوگیری از افزایش یا کاهش آمار زندانیان ایفا کند.

وی جدیت هر چه بیشتر نیروهای شورا را در راهنمایی و ارشاد و معاضدت مراجعان و محکومان خواستار شد و گفت: لازم است اجرای احکام شوراهای حل اختلاف با شناسایی و تعیین آمار زندانیان و محکومان به پرداخت مهریه و پرونده های مالی، با راهنمایی و ارشاد لازم در خصوص نحوه تنظیم دادخواست اعسار و همچنین مذاکره با ستاد دیه مقدمات آزادی این دسته از زندانیان را فراهم کند.

رستگاری در ادامه از آزادی تعداد 5 نفر از زندانیان محکوم به پرداخت دیه از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش نیروهای شورای حل اختلاف خبر داد و خاطر نشان کرد: مقرر شده است با برنامه‌ریزی‌های لازم و بازدید مستمر از زندان و برگزاری اینگونه جلسات هر دو ماه یکبار این موضوع در دستور کار شوراهای حل اختلاف قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *