رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برخورد با دفاتر غیرمجاز جذب و اعزام زائر به عتبات عالیات

10:30 - 15 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۱۹۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شریعت‌یار گفت: با توجه به گزارشات واصله از سازمان حج و زیارت مشکلاتی برای زائرین به وجود امده که به تبع آن با دفاتر غیرمجاز جذب و اعزام زائر به عتبات عالیات با سرعت برخورد خواهد شد.
سید هادی شریعت‌یار معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اعلام این که با دفاتر غیرمجاز جذب و اعزام زائر به عتبات عالیات با سرعت برخورد خواهد شد گفت: در طی چند ماه اخیر و با توجه به استقبال مردم جهت تشرف به عتبات عالیات، برخی از افراد سودجو با ایجاد دفاتر غیرمجاز نسبت به ثبت نام و اعزام زائر به کشور عراق اقدام می‌کنند.

وی گفت: با توجه به گزارشات واصله از سازمان حج و زیارت مشکلاتی برای زائرین از جمله عدم انعقاد قراردارد با زائرین و به تبع آن اجحاف شدید در ارائه خدمات رفاهی به آنان، رها کردن زائر در کشور عراق و متواری شدن فرد غیرمجاز، اخذ وجوه اضافه در طول سفر به بهانه‌های مختلف، اغفال بانوان و ... اعلام شده است.   

این مقام قضایی ادامه داد: با توجه به اینکه این قبیل اقدامات بر اساس قانون مجازات اسلامی مصداق تحصیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری است و همچنین بر اساس قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی نیز برای افرادی که اینگونه دفاتر را دائر می‌کنند مجازات در نظر گرفته است لذا به این افراد هشدار داده می‌شود تا قبل از ورود دستگاه قضایی، نسبت به تعطیلی دفتر و بازگشت مبالغ دریافتی به صاحبان آن اقدام کنند در غیراین صورت برابر قانون با آن رفتار خواهد شد و تحت تعیقب قضایی قرار خواهند گرفت.  

وی همچنین از مردم درخواست کرد جهت تشرف به عتبات عالیات به دفاتر مجاز که از سوی سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی اعلام شده است مراجعه و صرفاً در این دفاتر نسبت به اعزام به کشور عراق جهت زیارت اقدام کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *