مرگ خاموش مردم یمن در سایه سکوت غرب

11:06 - 15 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۰۱۴
یک هفته نامه آلمانی از مرگ خاموش مردم یمن در سایه سکوت غرب در قبال جنگ عربستان علیه یمن نوشت و دلیل انکار این درد و رنج را این طور توضیح داده که یمنی‌ها تهدیدی برای بحران پناهندگان اروپا نبوده و عربستان هم از مهم ترین خریداران تسلیحات آلمان است.
تسنیم به نقل از اشپیگل نوشت: هزاران نفر در یمن از طریق جنگ، گرسنگی و تشنگی می میرند. کودکان پیش از همه در این شرایط آسیب می بینند و البته غرب از دور نظاره گر این شرایط است، چرا که هیچ کس از این کشور فرار نمی کند و یکی از احزاب درگیر در این جنگ ( عربستان) هم خریدار تسلیحات جنگی آلمان است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: بیش از بیست ماه است که یک ائتلاف عربی به رهبری عربستان جنگی را در یمن به راه انداخته است. هدف این ائتلاف نظامی این است که حوثی‌ها که از سال 2014 پایتخت یمن و بخش های زیادی از این کشور را تحت کنترل خود دارند از قدرت برکنار کرده و دوباره منصور هادی را بر سر کار آورد.

به نوشته این هفته نامه آلمانی، عربستان سعودی یکی از مهم ترین وارد کنندگان کالاهای تسلیحاتی از آلمان است. شورای امنیت فدرل آلمان در نشست اخیر خود صادرات بیش از 40 هزار فیوزهای توپخانه را برای عربستان تصویب کرد و عربستان سعودی نیز از این تسلیحات در جنگ یمن  استفاده می کند.

در کشور یمن حدود 2.2 میلیون نفر فراری از جنگ وجود دارد و بر اساس اطلاعات سازمان ملل بیش از 10 هزار نفر هم کشته شده اند. البته این ها تنها قربانیان مستقیم این جنگ هستند. پیش از شروع جنگ یمن هم این کشور از فقیرترین کشورهای عرب منطقه بود که البته در ماه های گذشته اوضاع آن وخیم تر شده است. حدود 21 میلیون یمنی نیازمند مواد غذایی، آب و کمک های پزشکی هستند. این یک مرگ خاموش است.

جنگ یمن مانند نبردها در موصل و حلب شناخته شده نیست و به ندرت فعالان و خبرنگاران با دوربین های خود به این منطقه می روند. هزاران غیر نظامی کشته می شوند و و بر اثر سوء تغذیه می میرند و توسط بستگانشان به خاک سپرده می شوند بدون اینکه جهانیان در این باره خبر دار شوند.

اروپا هم از این درد و رنج ها چشم پوشی می کند چرا که به ندرت یمنی ها می توانند از کشور خود فرار کنند. عربستان سعودی مرزهای این کشور را محاصره کرده است.

این وضعیت بخصوص به کودکان آسیب می رساند. حدود یک و نیم میلیون دختر و پسر در این کشور دچار سوء تغذیه شده اند.از ماه سپتامبر اوضاع در یمن مرتبا وخیم تر می شود.

تا به حال همه تلاش ها برای حل این بحران از طریق مذاکره با شکست مواجه شده است.

اشپیگل در بخش دیگری از این مطلب نوشت: عربستان سعودی، جنگ یمن را به عنوان اقدامی برای مبارزه با نفوذ تهران در منطقه توجیه کرده و امیدوار است که با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا حمایت های بیشتری را از طرف واشنگتن در این راستا دریافت کند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

برچسب ها: کشتار مردم یمن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *