رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادی ۶۷ نفر از زندانیان محکومین مالی غیر عمد استان کهگیلویه و بویراحمد

11:34 - 15 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۰۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نایب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه وبویراحمد از آزادی ۶۷نفر و معرفی ۶۱ نفر واجد الشرایط از زندانیان جرائم مالی غیرعمد درنه ماهه سال جاری خبر داد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی وپایگاه اطلاع رسانی زندانهای کهگیلویه وبویراحمد، علی عباس فلاحتی مطلق مدیر کل زندانها ونایب رئیس ستاد دیه استان از آزادی ۶۷ نفر از زندانیان محکومین مالی غیر عمد استان کهگیلویه و بویراحمد در ۹ماهه سال جاری خبرداد.

وی با اعلام خبر فوق گفت: مبلغ کل بدهی ۶۷ نفر آزاد دشه حدود ۳ میلیارد تومان بوده که با گذشت شاکیان حدود یک میلیارد و پانصدمیلیون تومان و همچنین از محل اعتبارات ستاد دیه کشور، منابع داخلی ستاد دیه استان ، کمکهای خیرین و معرفی به بانکهای عامل اختصاص یافته که این تعداد از زندانیان محکومیتهای مالی وجرائم غیرعمد را از زندان آزاد نموده است.

مدیر کل زندانهای استان اظهار داشت: از آنجائیکه کاهش هدفمند قوه قضائیه وسازمان زندانها می بایست با اولویت بندی جرائم صورت گیرد گفت: در بحث کاهش هدفمند جمعیت کیفری سیاست این نیست که همه مجرمین از زندان آزاد شوند یا هیچ کس را به زندان راه ندهیم. 

حقیقت این است که همه افراد و مجرمین، بزهکار درجه یک و خشن نیستند، افرادی که به واسطه جرائم غیر عمد و غیر مهم همچون دیه ، تصادفات، مهریه، نفقه، چک و جرائم مالی غیر کلاهبرداری به زندان می آیند ، سزاوار حبس و هم نشینی با مجرمین خطر ناک نیستند ولذا برای آزادی این گونه افراد با کمک منابع ستاد دیه کشور واستان و معرفی به بانکهای عامل در تلاشیم تا زمینه آزادی برای این افراد فراهم گردد.

وی با بیان اینکه جرائمی چون دیه تصادفات، مهریه، نفقه و چک غیر کلاهبرداری از جمله جرائم غیر عمدی محسوب میگردد که شخص در وقوع آن انگیزه مجرمانه نداشته است تصریح کرد: نگهداری این افراد هم برای آنان و هم برای خانواده هایشان تبعات بسیار نامطلوبی از ابعاد حیثیتی، اجتماعی و اقتصادی بدنبال خواهد داشت لذا معتقد به اصل تناسب مجازات با جرائم هستیم.

مدیر کل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد تلاش ستاد دیه استان نسبت به پیگیری برای آزادسازی محکومین مالی وجرائم غیر عمد را بسیار خوب ارزیابی نمود وافزود: مددکاران زندانهای استان با پیگیری های مضاعف نسبت به اخذ رضایت شکات و کسر قابل قبولی از مبلغ طلبکاری آنان نسبت به پرونده سازی برای آزادی مددجویان تلاش و همت بی دریغی متحمل شده اند که قابل تقدیر وسپاسند.

فلاحتی مطلق افزود: متأسفانه هم اکنون قریب به ۴۰۰ نفر زندانی محکومین مالی با بدهی ۴۵ میلیارد تومانی در زندانهای استان بسر میبرند که منتظر مساعدت و کمک خیرین عزیز هستند تا آزاد و به کانون خانواده خود بازگردند.

انتهای پیام/ 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *